تجهیز دانشگاه علوم پزشکی استان به کیت تشخیص ویروس انگلیسی
کد خبر: ۹۴۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 23 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در صد و سومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا درباره وضعیت شیوع بیماری در استان گفت: در آذربایجان غربی تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری افزایش یافته است و امروز تعداد بیماران بستری در استان به ۵۱۹ نفر رسید.

دکتر جواد آقازاده افزود: ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه به طور کامل تکمیل شده است و مجبور هستیم بیمارستان دیگری را برای خدمات دهی وارد چرخه فعالیت کنیم که در اولویت بیمارستان های دولتی قرار دارد که در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان های دولتی، در صورت نیاز بیمارستان های خصوصی به مانند موج سوم به کمک دانشگاه علوم پزشکی می آیند.

به گفته دکتر آقازاده، سپاه پاسداران و بسیج نیز به طور کامل اعلام آمادگی کردند تا در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا فعالیت کنند.

وی درباره ویروس انگلیسی بیان کرد: در بحث ویروس جهش یافته انگلیسی استان هایی که در مرز با کشور های دیگر قرار دارند، در معرض خطر بیشتری نسبت به سایر استان ها می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ادامه افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ویروس جهش یافته انگلیسی در استان گزارش نشده است.

دکتر آقازاده درباره تست گیری ویروس انگلیسی بیان کرد: خبر خوب این است که آذربایجان غربی توانسته است به نمونه گیری ویروس جهش یافته انگلیسی مجهز شود و اولین کیت تشخیصی ویروس انگلیسی روز پنجشنبه وارد استان شد که در ۳ روز گذشته ۲۴ مورد تست گیری انجام شده است و خوشبختانه تمامی این موارد منفی اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار