سلطانی مدیر شرکت آبرفتی خوی گفت : حداقل ۲۰ درصد مشترکان آب و فاضلاب خوی در قالب طرح آب امید از آب رایگان برخوردار میشوند .
کد خبر: ۹۴۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳ 21 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی از خوی، آب امید پس از برق رایگان دومین طرحی است که دولت تدبیر و امید به منظور کمک به اقشار کم درآمد و در عین حال کم مصرف در دستور کار قرار داده است.
یداله سلطانی مدیرعامل شرکت آبفای خوی گفت : حداقل ۲۰ درصد مشترکان این شهرستان در قالب طرح آب امید از آب رایگان برخوردار خواهند شد.

سلطانی در راستای اجرای طرح "آب امید" اظهار داشت: دولت در طرح آب امید تشویق مشترکان به رعایت الگوی مصرف بهینه را دنبال می کند تا مصرف درست آب نهادینه شود. در این طرح نیز مشترکان به سه دسته خوش مصرف، کم مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند.
وی افزود : براین اساس صورتحساب مشترکانی که تا یک سوم الگوی مصرف تعیین شده آب مصرف کنند مشمول تخفیف ۱۰۰درصدی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه میزان مصرف آب در اقلیم های متفاوت کشور مختلف است، گفت: براساس آن مصوبه الگوی مصرف ماهانه ۱۶ متر مکعب برای شهرستان در نظر گرفته می شود.
سلطانی ادامه داد: اگر الگوی مصرف به ازای هر مشترک ۱۶ مترمکعب در ماه در نظر گرفته و نیز متوسط تعداد خانوار ۳۰۴ نفر ،هر نفر حدود ۱۶۰ لیتر در شبانه روز محاسبه می‌شود که این میزان مطابق شاخص‌های بهداشت جهانی برای رفع نیازهای روزانه هر فرد مناسب است.
وی خاطرنشان کرد: براین اساس مقرر شد هر مشترک اگر تا یک سوم الگوی مصرف ، آب مصرف کند، صورت حسابش مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی شود البته این موضوع شامل سکونت گاه‌های غیر دائم، باغ ویلاها و ساختمان های غیر مسکونی نخواهد شد.
مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این طرح باعث کاهش درآمد شرکت می شود اظهار داشت: توقع داریم مشترکان ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به پرداخت بموقع قبوض نیز اقدام کنند ، چرا که شرکت در قبال دریافت قبوض آب بهاء مصرفی طرح های نگهداری ، تعمیر و اجرای طرح های جدید را عملیاتی می کند.

سلطانی با اشاره به حذف قبوض کاغذی آب در قالب طرح سبز گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد مشترکان قبض کاغذی دریافت نمی کنند و سعی داریم که تا پایان سال این عدد را به ۱۰۰ درصد برسانیم.
سلطانی در پایان ازمشترکان خواست تا با رعایت الگوی مصرف از تخفیفات طرح‌های تشویقی آب امید بهره‌مند شوند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار