نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شوری اسلامی از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به عنوان نبض حیات توسعه منطقه نام برد و بر لزوم تسریع در ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۲۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۴ 21 February 2021

پیش‌بینی راه‌اندازی 20 واحد صنعتی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، تا شهریور ۱۴۰۰

به گزارش تابناک سمنان اردشیر مطهری، در نشست بررسی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی دارد و خوشبختانه طی ۷ ماهه گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی گرمسار انجام شده است.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، حیات خلوت هیچ رده ای در کشور نباید باشد افزود: مرم باید به وضوح رتبه برتر این منطقه ویژه را به صورت عملی حس کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شوری اسلامی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار متعلق به مردم منطقه است و باید بتوانیم از پتانسیل استاندار و مهندس صالحی نیا، مدیرعامل ایدور در این مسیر استفاده کنیم.

مطهری با بیان اینکه نظارت در اجرا بسیار حائز اهمیت است و تنها نباید به تخصیص و واگذاری زمین بدون اجرای اقدامات عملیاتی دل خوش کنیم افزود: استاندار سمنان، پیگیری های بسیار مطلوبی برای منطقه ویژه اقتصادی داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به عنوان نبض حیاتی توسعه منطقه نام برد و گفت: باید اهلیت اقتصادی افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در منطقه هستند بررسی شود و زمین‌های کوچک را برای استقرار سرمایه گذاری های کوچک و زودبازده واگذار کنیم.

متقی، فرماندار شهرستان گرمسار نیز گفت: به دلیل تغییر رنگ‌بندی کرونا، در ایام الله دهه فجر سال جاری نتوانستیم میزبان استاندار باشیم که این سفر امروز به همین مناسبت انجام شده است.

وی ادامه داد: در مجموع شاهد بهره برداری از ۸۴ پروژه با اعتبار ۲۱۲ میلیارد تومان ویژه ایام الله دهه فجر در شهرستان گرمسار خواهیم بود که بالغ بر ۲۸۰ نفر اشتغال دارد.

فرماندار گرمسار گفت: ۱۰۲ درصد افزایش اعتبار از لحاظ ریالی در پروژه های افتتاحی شهرستان گرمسار در ایام الله دهه فجر سال جاری نسبت به سال گذشته محقق شده است.


وی با بیان اینکه ۱۶ پروژه نیز طی این آیین در شهرستان گرمسار کلنگ زنی خواهد شد افزود: ۴۸ پروژه در حوزه روستایی در شهرهای گرمسار و ایوانکی به بهره برداری می رسد.

متقی گفت:شهرستان گرمسار شهرستانی صنعتی و کشاورزی است و نیمی از صنایع استان در این شهرستان مستقر هستند که به همین واسطه نیاز است تا در منطقه ویژه اقتصادی نیز شاهد رشد و نمو باشیم.

فرماندار گرمسار با اشاره به کمبود منابع آبی در استان و شهرستان خاطرنشان کرد: نیاز است تا خط انتقال آب برای شهرک صنعتی ایوانکی پیگیری و تامین آب انجام شود.

وی بر لزوم افزایش اعتبارات تخصیصی به شهرستان تاکید و تصریح کرد:۵۰ درصد صنایع استان در این شهرستان مستقر است که نیاز است تا در بحث تامین نیرو و اعتبار نیز این مهم لحاظ شود.

وی اظهار کرد: پیش بینی داریم از این ۸۶ قرارداد منعقد شده در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، تا شهریور ۱۴۰۰، بیست واحد به بهره برداری برسند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار