محمد پور : بارها برای فراهم نمودن برق کارخانه اقدام کردم اما شرکت برق به دلیل غیر استاندارد بودن شبکه برق از واگذاری امتیاز برق خودداری کردند.
کد خبر: ۹۴۱۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴ 19 February 2021

برای تهیه گزارش از شهرک صنعتی  چهار بیشه شهرستان گچساران ، میهمان کارآفرینی شدیم که درد دل‌ها و گلایه‌های بسیاری از عدم توجه و همکاری برخی مدیران دستگاه‌ های اجرایی داشت.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،مدیر یک شرکت تولید کننده محصولات سلولزی به خبرنگار گفت: سال ۹۲ با دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از بانک ملی و با واگذاری زمین در شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی استان و با آورده خود اقدام به احداث کارخانه تولید محصولات سلولزی کردم و در سال ۹۷ موفق به اخذ تأییدیه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان شده و کار خود را به صورت رسمی شروع کردیم.
وی افزود: مطابق ضوابط شرکت شهرک‌های صنعتی باید زیرساخت‌های لازم را در شهرک‌های صنعتی برای فعالیت مهیا کند و متأسفانه شرکت شهرک‌های صنعتی استان به وظایف خود در ایجاد زیرساخت‌های لازم اقدام مناسب را انجام نداد و همین عدم وجود زیرساخت باعث شد تا نتوانیم به صورت مستمر و مداوم تولید داشته‌باشیم و متحمل ضرر زیادی شویم.
این کارآفرین با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی چهار بیشه گچساران خاطر نشان کرد: این شهرک در شهرستان گچساران به عنوان دومین منبع نفتی کشور قرار دارد متأسفانه در سایه عدم توجه حال روز خوشی ندارد و بعد از ۷ سال حضور در این شهرک هیچ مدیری برای رسیدگی مشکلات به این شهرک نیامده است.
وی با ابراز نگرانی از اقدامات قضایی شرکت شهرک‌های صنعتی استان بر علیه وی گفت: کارخانه باید کار تولید را از سال ۹۷ شروع می‌کرد اما با توجه نبود زیرساخت‌های لازم به ویژه برق مصرفی که نیاز اساسی کار کارخانه است در فعالیت کارخانه خلل ایجاد شد و تاکنون با کمک همسایه‌ها و لطف آنها در دادن برق به کارخانه فعالیت کردیم.
محمد پورافزود : بارها برای فراهم نمودن برق کارخانه اقدام کردم اما شرکت برق به دلیل غیر استاندارد بودن شبکه برق از واگذاری امتیاز برق خودداری کردند.
وی افزود: با توجه به مشکل نبود برق کار متوقف شد و در این مدت سود اقساط تسهیلات دریافتی و دیگر مشکلات بسیار عذاب‌آور بود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی با اینکه در ایجاد زیرساخت‌ها که مکلف به آن بوده عمل نکرده حالا مدعی قلع و قمع کارخانه به دلیل عدم پرداخت اقساط است.
وی بیان کرد: من با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۲۱ نفر در این کارخانه اشتغال پایدار ایجاد کردم و شاید جز محدود افرادی هستم که با این سرمایه برای این تعداد اشتغال ایجاد کرده‌ام.
وی تصریح کرد: یعنی رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی این است که برای حفظ ۴۰۰ متر زمین تلاش کند و به ۲۲ نفر کارگر جوان که ده نفر از آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد  نفر از آنها دارای مدرک کارشناسی ارشد و ۱۰ نفر نیز مددجویان کمیته امداد هستند توجهی ندارد، زمین مهم‌تر است یا نان شب ۲۲ کارگر، که تمام امیدشان کار در این کارخانه است.
این کارآفرین افزود: قرار بود برای دهه فجر امسال این کارخانه به بهره‌برداری برسد، تمام تدارکات افتتاح را آماده کرده بودیم اما متأسفانه یک نفر هم به سراغ ما نیامد و اصلاً انگار قراری بر افتتاح نبود.
وی  خاطرنشان شد: محصولات این شرکت قابل رقابت با برندهای معروف هستند اما در این استان نه تنها برخی‌ مدیران به کارآفرینی توجه ندارند بلکه حمایت از محصولات تولیدی با تمام دردسر هم صورت نمی‌گیرد.
محمد پور ادامه داد: چرا در استان ما فروشگاه‌های زنجیره‌ای برندهای خارجی را می‌فروشند اما از محصولات داخلی برای فروش استفاده نمی‌کنند.
هر ساله مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید داخلی تأکید می‌کنند اما اینجا هیچ خبری از عمل به منویات رهبری و حمایت از تولید نیست و هرکس ساز خود را می‌زند.
حشمت‌الله صمیمی  دوست معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی با کارآفرینان گفت: تمام عملیات حقوقی و قضایی بر علیه سرمایه‌گذاران متوقف می‌شود و شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف به ایجاد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار