دکتر آقازاده:طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹۳ تن به ویروس کرونا در آذربایجان غربی مبتلا شده اند.
کد خبر: ۹۴۱۹۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 18 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان  همچون ۱۰ روز گذشته همچنان نزدیک به ۴۰۰ نفر است که روند افزایشی را نشان می دهد .

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی مبتلا شدند که نزدیک به ۲۰ درصد آنان در مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن ۸۱ بیمار کرونایی دیگر، کل بستری های ناشی از سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۴۷۸ نفر رسید که از این تعداد، ۲۵۴ نفر مشکوک و ۲۲۴ نفر مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین از کل بستری شدگان، ۱۳۷ نفر شامل نزدیک ۳۰ درصد آنان در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۳۱ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

 


دکتر آقازاده از فوت چهار نفر دیگر شامل ۲ نفر در خوی و ۲ نفر در سلماس بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۵۸۰ نفر افزایش یافت.

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و دوری از دورهمی های خانوادگی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۴۸ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که حدود هفت درصد کل مبتلایان کشور و یک هزارم کل مبتلایان دنیا را تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار