معاون رییس جمهور در امور مجلس در آیین بهره برداری از فاز دوم مجموعه آموزشی تحقیقاتی بیمارستان شهید دکتر چمران گفت: شیراز یکی از قطب های پزشکی کشور محسوب می شود و می تواند یکی از قطب های پزشکی شمال کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.
کد خبر: ۹۴۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 13 February 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: معاون رییس جمهور در امور مجلس با حضور در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز، علاوه بر بازدید از مجموعه آموزشی تحقیقاتی محمدجعفر امامی، کتابخانه و مرکز تحقیقات استخوان و مفاصل این مجموعه را افتتاح کرد.

حسینعلی امیری در این آیین با تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)؛ از دکتر امامی، خیرین و تمام افرادی که در به سرانجام رساندن این پروژه علمی تحقیقاتی در شهر شیراز نقش داشته اند، تقدیر کرد و گفت: شیراز یکی از قطب های پزشکی کشور محسوب می شود و می تواند یکی از قطب های پزشکی شمال کشورهای حوزه خلیج فارس باشد و راه اندازی این گونه پروژه ها در این مقطع، قابل تحسین است.

معاون رییس جمهور همچنین از مسوولان دولتی، مسوولان استان و استاندار فارس به دلیل حمایت و پشتیبانی از ساخت و بهره برداری از پروژه های مختلف و قابل توجه در استان فارس تقدیر و ابراز امیدواری کرد تا تلاش و خدمات خیرین و اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ذخیره آخرت آنان قرار گیرد.

فاز دوم با ۸۰۰ مترمربع زیربنا

محمدجعفر امامی با بیان اینکه فاز نخست این مجموعه آموزشی تحقیقاتی شامل سه سالن اجتماعات، پیش از این به بهره برداری رسیده است، گفت: فاز دوم این مجموعه با ۸۰۰ مترمربع زیربنا امروز همزمان با دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد که بخش هایی مانند مرکز تحقیقات بیماری های استخوان و مفاصل، کتابخانه، مخزن کتاب، سالن مطالعه، سالن کامپیوتر و سمعی و بصری را شامل می شود.

این متخصص ارتوپدی افزود: تلاش می کنیم تا مرکز و آزمایشگاه سلول های بنیادی نیز در این مجموعه راه اندازی شود و فضای کافی برای ایجاد این مرکز نیز در نظر گرفته شده است.

امامی با توجه به مراجعه بیماران از نقاط مختلف استان فارس و استان های همجوار به شیراز، این کار را زمینه ساز انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه تمام تروماها و انتشار نتایج این تحقیقات در مجلات معتبر علمی دنیا برای استفاده سایر اساتید و پزشکان این حوزه برشمرد.

 این پروژه با تلاش و کمک محمدجعفر امامی، حاج سید هدایت الله هاشمی لاری، حاج مطلّب وخشوری گراشی، حاج خلیل نظرپور لاری، ابراهیم انصاری لاری، حاج «عباس ایروانی، امید حقیقت و علی اصغر افتخار لاری راه اندازی و تجهیز شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار