رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش قاضی پور به هتاکی به رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن / وزیر احمدی‌نژاد: اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ درصد رای دارد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۳ 13 February 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

چمران: با این همه «مَن»، نمی‌دانم چه می‌شود

با این همه آدم که "مَن، مَن" می‌کنند، نمی‌دانم چه می‌شود، خدا به ما رحم کند! برخی از رییسی نام می‌برند ولی ما هنوز وارد مصادیق نشدیم.»برخی این توهم را مطرح می‌کنند که اصولگرایان در پی مشارکت فعال نیستند تا رای بیاورند که این گونه نیست ما در پی مشارکت هر چه فعال‌تر، هوشمندانه و آگاهانه هستیم.وقتی فردی نماینده مجلس می‌شود سرمایه گذاران، وزارتخانه‌ها و افراد مختلف به او مراجعه می‌کنند و درخواست‌های مختلف دارند که اگر نماینده رصد نشود و به او کمک فکری داده نشود ممکن است از راه درست منحرف شود./ایرنا

دولت روحانی پاسخ احمدی نژاد را داد

وزارت کشور به نامه محمود احمدی نژاد، در خصوص تشکیل ستادی در وزارت کشور برای برخورد با یک تجمع فاقد مجوز در روز ۲۲ بهمن در شرق تهران، پاسخ داد.

در این پاسخ نوشته شده است:در خصوص تجمع مورد اشاره در نامه اخیر ارسال شده برای رئیس محترم جمهور، مطلقاً، درخواستی به فرمانداری و یا استانداری تهران واصل نشده و بالتبع، مجوزی هم صادر نشده است.علیرغم فقدان ارائه هرگونه درخواست و بالتبع، عدم صدور هرگونه مجوز برای تجمع مورد اشاره، بر خلاف ادعای مطرح شده، مدارای قانونی اعمال شده و ضمن کنترل و مراقبت لازم، برخورد سخت و خشنی از سوی عوامل نظم و امنیت، اعمال نشده و لازم است مستندات ادعای مطرح شده مغایر با این رویکرد کلی، به مراجع ذیربط، ارائه شود.در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که بیش از هر زمان دیگری، تداعی بخش وحدت و انسجام ملی است، عدم استقبال مخاطبان از یک تجمع فاقد مجوز؛ علیرغم تبلیغات چند روزه مجازی، بیش از هر چیز، بیانگر عدم اقبال عمومی به رویکردهای غیراصیل و غیرسازنده در عرصه سیاست است و فروکاستن ریشه این عدم اقبال به ادعاهای خلاف واقعی نظیر تشکیل یک ستاد موهوم در یک وزارتخانه، نمی تواند، جبران کننده این "عدم اقبال" باشد و یا منجر به "دیده شدن" شود./برنا

مجری سیما: به خاطر استفاده از واژه «رقص» گفتند سه بار عذرخواهی کُن!

رزیتا قبادی:دراولین برنامه پس از آن برنامه جنجالی در اتاق گریم بودم که کاغذی به من دادند و گفتند باید این را بخوانی؛ طبق نوشته های آن کاغذ باید حتما سه بار به خاطر برنامه شب قبل روی آنتن زنده از مردم عذرخواهی می کردم. من هم مجبور به این کار شدم و سه باز عذرخواهی کردم اما باز هم مرا ممنوع الکار کردند!مجری سابق برنامه عصر خانواده گفت: مردم عزیز من از همین جا دست شما را می بوسم و به خاطر آن که آن شب به خاطر کلمه رقص از شما معذرت خواهی کردم از شما معذرت خواهی می کنم من بابت آن معذرت خواهی شرمنده هستم. الانم بابت آن عذرخواهی اجباری از شما معذرت خواهی می کنم.

سند چشم انداز ۲۰ ساله مداحان تدوین می‌شود

«مرتضی طاهری»، رئیس هیئت مدیره خانه مداحان در گفت و گو با شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به مداحان اهل بیت(ع) در این دیدار مجازی اظهار کرد: نکته بسیار مهم در سخنان مقام معظم رهبری پرهیز از مخدوش شدن ادب اسلامی در محیط های رسانه ای و فضای مجازی بوده است که لازم است این موضوع مورد توجه جامعه مداحان قرار گیرد، در همین راستا خانه مداحان اهل بیت(ع) به منظور تحقق مطالبات رهبری از مداحان درصدد تهیه سند چشم انداز 20 ساله است که این سند برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان در سالهای گذشته است که به صورت منبع و ماخذ در اختیار هیئت داران و جامعه مداحان قرار می گیرد.

احمد خاتمی: شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است

احمد خاتمی با اشاره به لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده خاطرنشان کرد: کشور فضای انتخاباتی برای ریاست جمهوری پیدا کرده است و گرم شدن فضای انتخابات را به فال نیک می گیریم و امیدواریم خروجی آن حضور پرشور مردم در صحنه باشد؛ امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مردم سرنوشت خودشان را خودشان رقم می زنند. امام جمعه موقت تهران مطرح کرد: دشمنان می خواهند فضای انتخابات کم رونق و کمرنگ باشد، از این رو شعار انقلابیون، شعار حضور حداکثری و انتخاب اصلح است. وی عنوان داشت: در انتخابات آن چیزی که مهم است، رفتار قانونی است و همه دست اندرکاران باید قانونی عمل کنند، زیرا بی قانونی و شکستن قوانین به منزله در هم شکستن مصلحت کشور است.

علم الهدی: اگر از حالا به بعد مسئولی از مذاکره و آشتی با آمریکا حرف بزند، بدانید که خائن به انقلاب است

علم‌الهدی گفت: من به عنوان یک فرد سابقه‌دار در این انقلاب، خوشبختانه از اول پیروزی انقلاب تا به حال گفته‌ام که ما در بین مسئولینی که در راس نظام بوده‌اند، خائن نداشتیم. ندانم‌کاری داشتند، اما خائن نبودند. اما حالا که مقام‌ معظم رهبری مسیر را روشن کردند و فرمودند که اول باید آمریکا تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم، اگر از حالا به بعد مسئولی از مذاکره و آشتی با آمریکا حرف بزند، بدانید که او اول خائن به انقلاب است. مقام‌ معظم رهبری با بینش عمیق و بصیرت خدادادی خود عمق فاجعه را دیدند و می‌گویند که آمریکا باید تحریم‌ها را لغو کند و ما راستی‌آزمایی کنیم و فقط هم به حرف نیست بلکه باید عملی شود، سپس ما اقدام به مذاکره می‌کنیم. اگر مسئولی بخواهد کاری جز این بکند، نظام پس از ۴۲ سال اولین خائن خود را پیدا می‌کند و این مردم هم با او مقابله خواهند کرد. 

بازگرداندن ۸ هزار خودرو از جاده های شمال در ۳ روز گذشته

رئیس پلیس راه مازندران گفت: طی روزهای گذشته شاهد افزایش حجم تردد خودروها در محورهای شمال بودیم به‌طوری‌که طی سه روز گذشته بیش از ۸هزار برگشت و بیش از ۲ هزار خودرو جریمه و برگشت داده شدند. علیرضا قدمی امروز درباره وضعیت جاده‌های مازندران اظهار کرد: طی روزهای گذشته شاهد افزایش حجم تردد خودروها در محورهای شمال بودیم به‌طوری‌که طی سه روز گذشته بیش از ۸هزار برگشت و بیش از ۲هزار خودرو جریمه و برگشت داده شدند. رئیس پلیس راه مازندران با اعلام اینکه محدودیتی به جز اعمال محدودیت کرونایی در دستور کار پلیس نیست، گفت: با توجه به تشدید اعمال محدودیت‌ها، خودروها درصورت جریمه برگشت هم داده می‌شوند.

توضیح پلیس درباره فوت «مهرداد طالشی» در زندان

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت درباره فوت فردی به نام "مهرداد طالشی" اعلام کرد: این فرد به دلیل همراه داشتن مواد مخدر توسط کلانتری دستگیر وجهت سیر مراحل قانونی به پلیس مبارزه با مواد مخدر تحویل داده می‌شود که در بازداشتگاه مواد مخدر دچار ایست قلبی شده و پس از انتقال به مرکز درمانی فوت که موضوع از طریق پزشکی قانونی در حال بررسی و به محض مشخص شدن علت مرگ، مراتب اعلام خواهد شد. ضمنا علیرغم تبلیغات رسانه‌های معاند در خصوص انجام ضرب و شتم متهم، به صراحت اعلام می‌دارد هیچگونه ضرب و شتمی در بازداشتگاه پلیس انجام نمی‌شود و کلیه بازداشتگاه‌های پلیس مجهز به دوربین‌های مداربسته بوده و تصویر حضور متهم در بازداشتگاه نیز موجود است.

هلالی، مداح: اگر جای مسئولین بودم ۱۰۰۰ تا واکسن فایزر وارد می‌کردم و به سلبریتی‌ها می‌دادم تا تزریق کنند

رضا هلالی در برنامه میزبان نظرات خودش را درباره خرید واکسن کرونای آمریکایی شرکت فایزر مطرح کرد. برنامه میزبان که به مناسبت دهه مبارک فجر و ولادت حضرت زهرا (س) با اجرای بنیامین بهادری در فضای مجازی پخش می‌شود، شب گذشته میزبان رضا هلالی ؛ مداح معروف کشور بود. هلالی در بخشی از صحبت هایش در این برنامه، درباره خرید واکسن خارجی کرونا، خصوصا واکسن فایزر و حرف و حدیث‌هایی که سلبریتی‌ها درباره آن مطرح می‌کنند، گفت: « ما باید علمی حرف بزنیم، اگر سلبریتی هستید، مردم از شما حرف شنوی دارند، حرف‌هایتان باید از روی حساب و کتاب باشد. من اگر جای مسئولین بودم ۱۰۰۰ تا واکسن فایزر وارد می‌کردم و به سلبریتی‌ها می‌دادم تا تزریق کنند. »

قالیباف: مجلس از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین حمایت می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه به لی جان شو رئیس کمیته دائمی کنگره ملی و وانگ یانگ رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق چین فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی را تبریک گفت. در پیام قالیباف به لی جان شو، رئیس محترم کمیته دائمی کنگره ملی جمهوری خلق چین آمده است: ضمن قدردانی از گفتگوهای سازنده و مؤثر فی مابین در نشست مجازی اخیر، مایلم بر باور مشترک مجالس دو کشور مبنی بر توسعه و گسترش همکاری های دوستانه در حوزه های گوناگون که از اصول راهبردی سیاست خارجی در کشور می‌باشد تاکید نموده و تصریح نمایم، مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی برای تحکیم و تقویت روابط راهبردی فی مابین حمایت و پشتیبانی می نماید.

نظر رئیسی برای حضور در انتخابات چیست؟

یک فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: نیروهای انقلاب دونگرش و تحلیل در زمینه انتخابات دارند؛ نگرش اول این است که از وحدت جریان ها و تشکل ها و ائتلاف ها به مصداق واحد برسیم و دیدگاه دوم این است از طریق فردی که مورد اتفاق نظر همه است ، به وحدت برسیم.حمیدرضا ترقی در گفت و گو با ایسنا، ادامه داد: در روش اول کار خیلی سخت است، چون جریان ها نظرات مختلفی درباره افراد دارند 10 ، 15 نفری هم که به عنوان نامزد مطرح هستند، هر کدام عقبه ای دارند که این مساله رسیدن به وحدت را مشکل می کند، اما روش دوم کار راحتر است. مثلا همه روی آقای رئیسی اتفاق نظر دارند و اگر وی به حضور در انتخابات رضایت دهد، همه حول محور وی جمع شده و یک ائتلاف تشکیل می شود و سایر نامزدها هم به نفع او کنار می روند. اما فعلا هیچ کدام از این دو نگاه به نتیجه نرسیده و جمع بندی حاصل نشده است .ترقی در پاسخ به این پرسش که نظر خود آقای رئیسی برای حضور در انتخابات چیست؟ تصریح کرد: اینها که من گفتم همه نظر تشکل های اصولگرا است و هر کس با خود آقای رئیسی دیدار داشته ،وی موضوع حضور در انتخابات را نفی کرده است، با این حال جریان اصولگرایی دنبال حضور آقای رئیسی در انتخابات است.

وزیر احمدی‌نژاد: اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۰ درصد رای دارد

سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بیان کرد: برای مثال بطلان تبلیغات مسمومی که سال ۹۶ درباره سید ابراهیم رئیسی کردند کاملا برای مردم آشکار شده است و معلوم شده که این جماعت بیش از اینکه بر توانمندی خود تکیه کنند به تخریب رقیب می‌پردازند. در سال ۹۶ به مردم این گونه القا کردند که باید بین بد و بدتر دست به انتخاب بزنند، حالا مردم متوجه شده‌اند که بدتری در کار نیست و افرادی نظیر رئیسی و سایر نیرو‌های انقلاب در سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام عملکرد ارزنده‌ای داشته‌اند و تمام توان خود را در خدمت به مردم بکار گرفته اند.او در پایان خاطر نشان کرد: جناح اصلاح طلب هر زمان که در راس قدرت اجرایی قرار می‌گیرد، ادعا می‌کند که ما اختیاری نداریم، پس اگر اختیاری ندارید چرا در زمان انتخابات این قدر برای پیروزی تقلا می‌کنید؟

واکنش قاضی پور به هتاکی به رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن

نماینده پیشین مجلس با اشاره به هتاکی به رئیس جمهور در اصفهان گفت: در این شرایط وظیفه دادستانی همان شهرستان است که به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند تا ببیند در پشت این قضیه چه کسانی نقش دارند.«نادر قاضی پور»، نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، در گفت وگو با برنا در رابطه با توهین و هتاکی به رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن گفت: شخص دوم مملکت بعد از رهبری معظم، رئیس جمهور است، من به روحانی رای ندادم و منتقد او هستم ولی نباید اجازه داد در ملا عام تعدادی به او توهین کنند تا خوراک رسانه های بیگانه شود.او ادامه داد: نباید انتقادها به فحاشی کشیده شود، فحاشی در دین مبین اسلام نیست. رهبری در دیدار با مداحان مطرح کردند که مسایل روز را به مداحی وارد نکنید تا قداست مداحی حفظ شود، باید قداست ریاست جمهوری را هم حفظ کنیم ممکن است فردا روزی فرد مورد انتخاب آنها رئیس جمهور مملکت شود. باید مانند امیرالمومنین از خلیفه کُشی جلوگیری کنیم مورد قبول ما نیست تا در ملا عام به نفر دوم مملکت، بی احترامی شود.قاضی پور در پاسخ به این سوال که به نظر شما قوه قضاییه و دادستان نباید به این موضوع ورود کنند، بیان کرد: رئیس جمهور حق قانونی دارد تا از این افراد شکایت کند اما این کار را نمی کند. در این شرایط وظیفه دادستانی همان شهرستان است که به عنوان مدعی العموم به این موضوع ورود کند تا ببیند در پشت این قضیه چه کسانی نقش دارند. ایا این جوانان ناخوداگاه این کار را کردند یا خدایی نکرده خط دهی از جای دیگر صورت گرفته، معتقدیم باید فتنه را در نطفه خفه کرد.

عمان: آماده نجات برجام هستیم

وزیرخارجه عمان تاکید کرد که کشورش آماده کمک برای نجات توافق هسته ای است.به گزارش اسپوتنیک، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان تأکید کرد که کشورش از سطح فعلی روابط با اسرائیل رضایت دارد و در پی افزایش آن نیست.وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد که مسقط آماده کمک برای نجات توافق هسته ای است.

پیشنهاد آشنا برای توهین کنندگان به روحانی

مشاور رئیس جمهور گفت: احتمالاً تا کنون هویت و وابستگی جناحی یا سازمانی مشارکت‌کنندگان در کارناوال ۲۲ بهمن شناسایی شده‌اند.به گزارش خبرنگار ایمنا، حسام‌الدین آشنا در صفحه توئیتر خود نوشت: احتمالاً تا کنون هویت و وابستگی جناحی یا سازمانی مشارکت‌کنندگان در کارناوال ۲۲ بهمن شناسایی شده‌اند. پیشنهاد می‌کنم قبل از هر گونه اقدام قضائی علیه آنان دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با آنان گفتگو کند و حرف‌هایشان را بشنود.

رضایی: اروپا خوشحالی مردم ما را بر نمی تابد

محسن رضایی اظهار داشت: دولت‌های اروپایی که تعهدات خود در برجام را نقض کردند و معیشت و سلامت مردم را گروگان گرفته‌اند، شادی مردم ما را برنمی تابند و به هر بهانه‌ای یک حمله تازه را رقم می‌زنند. راه حل، قوی شدن است. قوی شویم. ضعف را تکرار نکنیم. احترام یک ملت و دولت در عرصه بین المللی در گرو اقتدار و اقتصاد آن کشور است.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: پاسخ ۶ حرفی ملت ایران و مردم ایلام، به فشارهای غیرانسانی مکرون رئیس جمهور فرانسه این است: چوار ۶۵. درواقع چوار ۶۵ رمز ایران توانمند، سالم و شاد است، که حق خود را می‌شناسد و حق خود را می‌ستاند. حق پیروز است. دولت فرانسه مراقب باشد سیاست ظالمانه‌ای برخلاف خواست ملت فرانسه در پیش نگیرد؛ دولت فرانسه همانطور که با سیاست خود مبنی بر فروش هواپیما و اجاره دادن هواپیما به ارتش بعث صدام نتوانست شهرستان چوار را از حضور اثربخش مردم ایران خالی کند، امروز هم نمی‌تواند و ما در برابر زیاده خواهی دشمن، سینه سپر می‌کنیم تا ایران بزرگ اقتصادی و مردمسالاری اقتصادی را برپا کنیم. از فرانسه و همه دولت‌ها می‌خواهیم احترام به ملت بزرگ ایران را حتی لحظه فراموش نکنند و با نیات خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران در صلح عادلانه و پایدار، همفکری و همکاری کنند.‌گفتنی است اخیراً مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته بود: هر مذاکره‌ای با ایران صورت گیرد، سختگیرانه خواهد بود و حضور شرکای منطقه‌ای غرب در آن ضروری خواهد بود. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به اظهارات مکرون واکنش نشان داد و رئیس جمهوری فرانسه را «به خویشتن‌داری و پرهیز از مواضع شتاب‌زده و نسنجیده» دعوت کرد.

واکنش آذری جهرمی به توهین علیه رییس جمهور

وزیر ارتباطات اعلام کرد: انتقاد با توهین فرق دارد. توهین به هرکس از جمله رییس جمهور، محکوم است.به گزارش ایلنا؛ محمدجواد آذری جهرمی در توییتر نوشت: « می‌گفتند: دشمن ما همین‌جاست، دروغ میگن آمریکاست. یه عده‌ای هم در پاسخ مرگ بر اسرائیل، پاسخ دادند «مرگ بر روحانی».بسیجی‌های عزیز اهل بصیرت، حتما این دو شعار یک خواستگاه دارد.انتقاد با توهین فرق دارد. توهین به هرکس از جمله رییس جمهور، محکوم است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار