در جشن شکوهمند سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی
به مناسبت جشن شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی از عروسک‌های انگشتی و کتاب " پنج انگشت اورژانسی" در اصفهان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴ 10 February 2021

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت:اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان هم با الگوبرداری از طرح موفق اروپایی برای هر یک از انگشتان دست، شخصیتی را طراحی و با همکاری شورای اسباب بازی کشور، عروسک بافتنی آن را تهیه کرده است.
وی این طرح را به عنوان یک اسباب بازی جدید در حال ثبت دانست و گفت: هدف از اجرای این کار، آموزش کودکان است تا با قرار دادنِ عروسک‌ها در اختیارِ مربیان مهدکودک و پیش دبستانی بتوان از طریق بازی و نمایش شخصیت‌های پنج انگشتی، نحوه برخورد با بیمار دچار کاهش سطح هوشیاری را به کودکان آموزش داد.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: در این شخصیت پردازی ها، انگشت شست نمادِ خوب دیدن، انگشت اشاره نمادِ بلند صدا زدن، انگشت میانه نمادِ تکان دادن، انگشت انگشتری نمادِ تماس با شماره ۱۱۵ و انگشت کوچک نمادِ خواباندن در حالت راحت است.
غفور راستین گفت: نمایش این شخصیت‌ها بیانگر این است که وقتی با فردِ دچار کاهش سطح هوشیاری مواجه شدیم، در ابتدا با دقت به او نگاه کنیم، سپس او را با صدای بلند صدا بزنیم اگر به صدای ما پاسخ نداد، او را تکان دهیم و اگر باز هم پاسخ نداد، با شماره ۱۱۵ تماس بگیریم و سپس بیمار را در راحت‌ترین حالت بخوابانیم.
مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان افزود: این اسباب بازی آموزشیِ اورژانسی در کنار کتاب دیجیتالی " پنج انگشت اورژانسی" که با زبان شعر مفهوم ۵ انگشت اورژانسی را به کودکان انتقال می‌دهد به مناسبت ایام الله دهه فجر امسال رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار