مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: تنها ۱۰ روستای آذربایجان غربی و آن هم با ۳۰ خانوار برقدار نیستند.
کد خبر: ۹۳۹۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸ 09 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛ ‍ اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در اوایل انقلاب اسلامی ۸۶ هزار مشترک برق در استان بود که در حال حاضر به یمن تلاش‌های فرزندان انقلاب به بیش از یک میلیون و ۳۰۶ هزار مشترک رسیده است.

او ادامه داد: در سال 57 تنها ۲۰۴ روستا که عمدتا در حاشیه شهر‌ها قرار داشتند دارای برق بودند، ولی در حال حاضر به بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستای استان برق رسانی شده است و تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار برقدار شده اند و تنها ۱۰ روستا و آن هم با ۳۰ خانوار از برقدار نیستند.

حسن بگلو ادامه داد: در دهه فجر امسال ۱۳۲ پروژه با ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفتند.

او در زمینه برخورد با تولیدکنندگان غیر مجاز ارز دیجیتال در استان نیز اظهار کزد: امسال تاکنون ۲ هزار و ۱۱۴ ماینر یا دستگاه استخراج غیر مجاز ارز دیجیتال در ۶۰ مکان در نقاط مختلف سطح استان کشف شده است و در اختیار مراجع قضایی قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۹۲ واحد برای تولید ارز در آذربایجان غربی از سازمان صمت استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند گفت: برای تولید ارز دیجیتال هیچ انشعاب برقی داده نشده است.

حسن بگلو ادامه داد: ۲۶ درصد از مشترکان برق خانگی به دلیل رعایت الگوی مصرف برق تحت پوشش طرح برق امید هستند و از برق رایگان استفاده می‌کنند.

او در مورد خاموشی های اخیر نیز گفت: در استان فقط دو مورد زیر فشار خاموشی‌ها بودیم که با مدیریت خود مردم خوشبختانه قطعی آنچنانی نداشتیم و با کمک مردم موضوع تولید سوخت و قطعی‌ها مدیریت شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار