کد خبر: ۹۳۹۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 09 February 2021

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: واکسن روسی کرونا تا دو ساعت دیگر به تبریز می‌رسد.

دکتر عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان به عنوان قطب و محل توزیع واکسن روسی کرونا تعیین شده است که البته در مورد سایر واکسن‌ها مانند واکسن هپاتیت و واکسن آنفولانزا نیز چنین است.

وی اضافه کرد: دانشگاه زنجان، واکسن‌ها را از دانشگاه تهران گرفته و سهمیه دانشگاه‌های شمال غرب کشور اعم از زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی امروز تحت تدابیر امنیتی لازم، توزیع می‌شود؛ دانشگاه علوم پزشکی تبریز واکسن‌ها را تحویل گرفته و تا حدود دو ساعت دیگر به مقصد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌ها پس از رسیدن به تبریز به بیمارستان امام رضای این شهر منتقل شده و اولین تزریق واکسن کرونا بعد از ظهر امروز در این بیمارستان، آغاز می‌شود.

درستی با بیان اینکه نیروهای مرکز بهداشت آذربایجان شرقی کار تزریق واکسن کرونا را انجام خواهند داد و هم اکنون در بیمارستان امام رضا مستقر هستند، خاطرنشان کرد: شرایط نگهداری واکسن‌ها خاص بوده و باید در فریزر و در دمای ۲۰ تا ۲۵ درجه زیر صفر نگهداری شود که این امکانات در مرکز آموزشی درمانی امام رضای تبریز وجود دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: اولویت تزریق واکسن کرونا در ابتدا با کادرهای آی‌سی‌یو بوده و حدود ۵۰۰ نفر از کادر آی سی یو در استان در دو فاز واکسینه می‌شوند و فاز اول آن امروز بیست و یکم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر ویال از واکسن روسی کرونا در فاز اول برای پنج نفر مورد استفاده قرار می‌گیرد، با توجه به گران بودن واکسن‌کرونا و امنیتی بودن این موضوع هر ویال از این واکسن دارای کد رهگیری ۲۰ رقمی بوده و اطلاعات آن در سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد و قابل رهگیری است.

درستی متذکر شد: تمامی تدابیر و شرایط برای تزریق واکسن کرونا اعم از شرایط نگهداری، نحوه تزریق و حتی دفع پسماند آن بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی و دستورالعمل‌های کشوری اندیشیده شده و آموزش‌های لازم در این مورد ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: واکسن‌های کرونا هر دو هفته یک بار، فاز به فاز وارد می‌شوند و اولویت تزریق بر اساس دستورالعمل کشوری خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنانش اظهار کرد: تعدادی از افراد از داخل دانشگاه کاندیدا شده‌اند و واکسن کرونا به آن‌ها تزریق خواهد شد که برخی از آن‌ها نمادین هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار