شهردار قم با اشاره به نحوه افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های شهری گفت: مدیریت شهری به دنبال حرکت‌های پوپولیستی در شهر نبوده و هر پروژه‌ای که به اتمام برسد در اختیار شهروندان قرارگرفته و در بسیاری موارد بدون مراسم افتتاحیه پروژه بازگشایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵ 09 February 2021

به گزارش تابناک قم، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد در مراسم کلنگ زنی پروژه بلوار شهید اوسطی با اشاره به اتفاقات دو قرن گذشته، اظهار کرد: قیام امام خمینی (ره) در قرنی که تمام فرضیات در مسیر دین زدایی و حذف معنویت از زندگی بشریت بوده فراتر از یک انقلاب منطقه‌ای است.

شهردار قم مخالفت‌های امروز کشورهای جهان را با نظام جمهوری اسلامی ایران بر خواسته از فرضیات دین‌ستیز دانست و افزود: امروز فرهنگ انقلاب و اسلام در مقابل فرهنگ غرب قرارگرفته و چالش‌های اساسی در پیشرو جهان قرار داده است.

سقاییان‌نژاد، انقلاب اسلامی با محوریت ولایت‌فقیه را تأثیرگذارترین اتفاق قرن عنوان و تصریح کرد: امروز مسئولیتی که انقلاب بر دوش مسئولان گذاشته مسئولیتی فراجهانی بوده و باید بینش کافی به این مهم داشته باشیم.

وی خون شهدا را ضامن پیروزی و تداوم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید پاسخگوی خون شهدای انقلاب بوده و بدانیم هر جا برای انقلاب و نظام مشکلی پیش‌آمده خون شهدا نجات‌بخش و راه گشا بوده است.

شهردار قم دغدغه‌مند بودن مسؤولان را برای کسب رضایت مردم یادآور شد و مطرح کرد: همه ما امروز مخاطب شهدا هستیم و باید از ایام‌الله دهه فجر عبرت‌های لازم را گرفته و خدمتگزار مردم و انقلاب باشیم زیر اما با انقلاب به مسئولیت رسیده‌ایم.

سقاییان‌نژاد اعتقاد و موتور محرکه مدیریت شهری در قم را اعتقاد به پاسخگویی به شهدا دانست و تأکید کرد: مردم از مدیریت شهری مطالبه عمل داشته و از شنیدن شعار و حرف خسته هستند.

وی نحوه افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های شهری را تشریح کرد و گفت: مدیریت شهری به دنبال حرکت‌های پوپولیستی در شهر نبوده و هر پروژه‌ای که به اتمام برسد در اختیار شهروندان قرارگرفته و در بسیاری موارد بدون مراسم افتتاحیه پروژه بازگشایی می‌شود.

شهردار قم از تکمیل تقاطع سه سطح میدان ولیعصر(عج) در چند روز گذشته خبر داد و بیان کرد: پیاده راه انقلاب، بلوار حضرت خدیجه(س) به‌عنوان رینگ دوم جمکران نیز در چند روز گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

سقاییان‌نژاد، ۶ مرحله افتتاح پروژه در سال ۹۹ را انقلابی در حوزه تکمیل پروژه‌های عمرانی ذکر کرد و گفت: مدیریت شهری در قم توانسته با همه مشکلات اقتصادی و عدم کمک‌های دولتی پروژه‌های کلیدی و بزرگی انجام دهد و هیچ پروژه‌ای به علت مشکلات اقتصادی نیمه‌تمام راه نشده است.

وی افزایش سرانه فضای سبز از ۱۳ مترمربع به بیش از ۲۰ مترمربع را یادآور شد و افزود: تلاش شده فاز نخست قطار شهری به طول ۵.۲ کیلومتر نیز تا اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شهردار قم ادامه داد: پروژه عمار یاسر از سال ۵۷ کلید خورده و اهمیت آن برای مردم قم قابل‌توجه بوده و امروز شاهد آغاز عملیات عمرانی فاز ۵ آن با همه مشکلاتی که در حوزه تملک و گرانی داشته‌ایم، هستیم.

سقاییان‌نژاد اعتبار این پروژه را ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این پروژه در مناطق یک و هفت بوده که ۲۷۳ پلاک آن در منطقه هفت و ۳۲ پلاک آن در منطقه یک بوده که۱۷۲ پلاک آن آزادسازی و ۱۰۰ پلاک آن باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تملک پلاک برای آزادسازی مسیر و آغاز پروژه عمرانی یکی از سخت‌ترین مراحل کاراست و باید مسئولان نسبت به ‌حق‌الناس و بیت‌المال دغدغه‌مند باشند.

شهردار قم ادامه داد: عملیات عمرانی فاز ۵ پروژه عمار یاسر از خیابان معلم تا خیابان ممتاز امروز آغاز شده و امیدواریم با اتمام تملک‌ها سرعت انجام پروژه افزایش پیداکرده و با توجه به افزایش ۵۰ میلیاردی بودجه این پروژه، سرعت تملک بیشتر خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار