همزمان با دهه فجر طرح توسعه گوسفند مغانی چندقلوزا که توسط بخش خصوصی در شهرستان بیله‌سوار مغان اجرایی شده است، روز سه‌شنبه به ‌بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 09 February 2021

 

حسن قبادی فرماندار بیله‌سوار مغان در آیین افتتاح این طرح در روستای گون‌پاپاق بیله‌سوار افزود: این طرح دانش‌بنیان بوده و توسط محققان بومی منطقه تحقیق و به نتیجه رسیده است.

وی بیان کرد: مقدمات راه‌اندازی این طرح از سال گذشته آغاز شده بود و با همکاری صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال اجرایی شده است.

قبادی اظهارکرد: این طرح با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۰ نفر و با ظرفیت دامی ۴۰۰ گوسفند داشتی اجرایی شده و با توجه به ظرفیت شهرستان بیله‌سوار در حوزه دامداری انتظار می‌رود در سه سال آینده این شهرستان به عنوان قطب اصلاح نژاد دام سبک در کشور شناخته شود.

وی افزود: موفقیت و به نتیجه رسیدن پروژه اصلاح نژاد و تثبیت ژن چندقلوزایی گوسفند مغانی نتیجه ارتباط موثر دانشگاه و صنعت دامداری بوده و این طرح در راستای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی می‌باشد.

ربعلی جهانی ، مدیر جهاد کشاورزی بیله‌سوار نیز گفت: توان تولید سه تا چهار بره در هر زایش ، بهبود ۳۰ درصدی سرعت رشد ، بهبود ۱۰۰ درصدی ضریب تبدیل غذایی ، بهبود کمیت و کیفیت پشم و کاهش قابل توجه حجم دنبه از جمله ویژگی‌های گوسفند اصلاح شده در این طرح است.

شهرستان بیله‌سوار در شمال اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار