سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: مشترکان باند پهن استان به ۲۴۲ هزار مشترک رسید.
کد خبر: ۹۳۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 08 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، چنگیز نوری ،در جمع اصحاب رسانه افزود: در بخش دیتای باند پهن نیز ۴۸ هزار مشترک جدید به تعداد مشترکان استان افزوده شده که تعداد مشترک باند پهن استان به ۲۴۲ هزار مشترک رسیده است.

وی اظهار کرد: مصرف اینترنت استان طی ۱۰ ماهه نخست سال ۳۰ درصد افزایش یافته است.

نوری گفت: با ۳۰۰ مشترک جدید دیتای تجاری تعداد مشترکین تجاری بهره مند از سرویس مخابرات به ۴۰۰۰ مشترک رسید.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد مشترکین تلفن ثابت استان افزود: طی ۱۰ ماه نخست سال جاری ۱۵ هزار خط شماره ثابت توسط شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی واگذار شده که تعداد مشترکان تلفن ثابت استان، امسال با این افزایش به ۹۲۳ هزار مشترک رسیده است.

وی با بیان اینکه در بخش توسعه سیار ۴۳ سایت جدید در نقاط شهری، روستایی و جاده ای استان ایجاد شده است، گفت: ۱۲۰ روستای استان از نسل ۲ جی ارتقا یافته همچنین ۴۶۷ سایت نیز در نقاط شهری ارتقا تکنولوژی یافتند.

نوری بااشاره به مشترکین همراه اول استان افزود: مجموعا ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک همراه اول در استان از خدمات این اپراتور استفاده می کنند.

وی از پوشش ۱۰۰ درصدی جاده‌های آذربایجان‌غربی خبرداد و گفت: ۸۸ درصد جاده ریلی استان نیز تحت پوشش است همچنین همه شهرهای استان زیر پوشش ۴ جی قرار دارند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به پروژه های مخابرات استان طی سال جاری گفت: امسال بیش از ٩٠٠ پروژه در حوزه سیار و ثابت با ١۶٠ میلیارد تومان اجرا شده است که ٣٠٢ پروژه آن در روستاها و بقیه در شهرها عملیاتی شده است.

وی با تاکید براینکه رویکرد شرکت مخابرات ارتقا کیفیت خدمات است که در این راستا نیز ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: امسال ظرفیت پهنای باند خروجی استان ۳۳ درصد افزایش یافته است.

نوری بااشاره به برخورداری ٩٨ درصدی خانوارها از تلفن ثابت در کل استان ادامه داد: از بیش از ۹۲۰ هزار مشترک تلفن ثابت کارکرد ۲۳۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان صفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار