مدیر آب و فاضلاب دامغان ضمن تاکید بر جلوگیری از فروش یا انتقال خروجی فاضلاب دامغان در بخش کشاورزی گفت: عامل شیوع سالک موش صحرایی است، اما حفظ سلامتی شهروندان مهمترین دغدغه این اداره بوده و تا پایان سال ۹۹ فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب را تکمیل می‌کنیم.
کد خبر: ۹۳۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 08 February 2021

منشا شیوع سالک در روستاهای دامغان موش صحرایی است/ تکمیل فاز نخست تصفیه خانه فاضلاب تا پایان اسفندبه گزارش تابناک سمنان بهروز زارع مدیر آب و فاضلاب دامغان در نشست با خبرنگاران از ارائه خدمات به 60 هزار مشترک در شهرستان دامغان و شهرها و روستاهای تابعه خبر داد و افزود: تاکنون خدمات این حوزه به 75 روستا ارائه می شد که در سال 99 سه روستای دیگر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

وی یادآور شد: در دهه فجر سال جاری 9 پروژه با اعتبار 5 میلیارد و 400 میلیون تومان افتتاح و 3 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان کلنگ زنی شد که عملیات اجرایی پروژه های کانگ زنی شده تا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

زارع به پروژه تامین آب شرب و دفع فاضلاب کلاته با اعتبار یک میلیارد و 550 میلیون تومان اشاره و اظهار کرد:  آب شرب روستای سرخده با اعتبار 800 میلیون تومان با توجه به اینکه هیچ شبکه آبرسانی و نقاط تامین آب بهداشتی در این روستا وجود نداشت هفته آتی تحویل مشترکین می شود.

مدیر آب و فاضلاب دامغان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه چه تدابیری برای جلوگیری از رهاسازی فاضلاب و شیوع سالک در روستاهای جنوبی دامغان اندیشیده شده است تصریح کرد: عامل اصلی شیوع سالک موش صحرایی است اما نیمه کاره بودن تصفیه خانه فاضلاب در شیوع سالک را انکار نمی کنیم؛ تصفیه خانه فاضلاب دامغان تاکنون با اعتبار 5 میلیارد تومان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که صرف ساخت ابنیه، ساخت مراحل فرآیند تصفیه، آزمایشگاه و ساختمان های اداری شده است و 40 درصد باقی مانده تا پایان سال 99 تکمیل خواهد شد.

زارع در ادامه پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب دامغان دارای دو مدول است که فاز نخست مدول اول با تزریق اعتبار 5 میلیارد دیگر تکمیل خواهد شد و تحت هیچ شرایطی فاضلاب خام را انتقال نمی دهیم و به فروش نمی رسانیم.

وی اضافه کرد: فاضلاب ذخیره شده یکی از استخرهایی که در محل تصفیه خانه تاسیس شده است روزانه 20 الی 30 متر مکعب آن برای زیرسازی جاده دامغان - معلمان مصرف می شود و نهایتا 10 متر مکعب آن در استخر می ماند که تا پایان سال 99 با تکمیل فاز نخست تصفیه خانه مشکل برداشت و انتقال غیر قانونی و شیوع احتمالی سالک حل خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب دامغان بیان کرد: شاخصه بو (BOD) فاضلاب دامغان در حال حاضر 100 تا 110 است که اگر این شاخصه بین 70 تا 30 باشد تفاوتی با آب خام ندارد.

زارع افزود: هم اکنون دبی ورودی فاضلاب دامغان حدود 5 لیتر بر ثانیه است که تصفیه خانه فاضلاب تا 120 لیتر بر ثانیه پاسخگوی نیاز شهرستان خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه 3500 اشتراک فعال فاضلاب در دامغان وجود دارد خاطر نشان کرد: طبق برنامه سالانه باید 1500 اشتراک به شبکه فاضلاب متصل شود که تاکنون محقق نشده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار