همزمان با نهمین روز از دهه فجر پروژه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، آموزشی و صنعت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نقاط مختلف استان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 08 February 2021

 

همزمان با نهمین روز از دهه فجر پروژه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، آموزشی و صنعت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در نقاط مختلف استان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسید.

38 طرح و پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان نیر افتتاح شد

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در مراسم افتتاح طرح‌های شهرستان نیر اظهار داشت: 38 طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان نیر با 85 میلیارد و 40 میلیون تومان به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده است که در این زمینه تمهیدات لازم به عمل آمده و بدون شک این پروژه‌ها در توسعه و اشتغال‌زایی منطقه می‌تواند نقش اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در این شهرستان نیز گفت: از جمله پروژه‌های افتتاح شده می‌توان به فاز دوم خط تولید آب، قطعات عمرانی، کارگاه فرشبافی، کارگاه ملامینه و بسیاری از طرح‌های دیگر اشاره کرد که به صورت نمادین مورد افتتاح قرار گرفتند و مشکلات آن‌ها برطرف‌سازی شد.

20 پروژه آموزشی در اردبیل بهره‌برداری شد

دولت لطفی، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل نیز در مراسم افتتاح پروژه‌های آموزشی اردبیل گفت: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر 20 پروژه آموزشی در اردبیل با 74 کلاس درس بهره‌برداری شد که در این زمینه هدف اصلی رفع کمبود فضاهای آموزشی بوده است که بدون شک برطرف‌سازی خواهد شد.

وی با اشاره به این که این پروژه همانند پروژه‌های دیگر به صورت استاندارد احداث شده است، گفت: با تمهیدات به عمل آمده این پروژه در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت که 5 مورد از این پروژه‌ها مربوط به شهرستان اردبیل است و 15 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: این پروژه در زیربنایی در حدود 2 هزار و 500 مترمربع با 12 کلاس درس اعتباری در حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و 74 کلاس درس به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

لطفی ادامه داد: تعدادی از پروژه‌ها تا پایان دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و در کنار این پروژه‌ها استانداردسازی مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته و 247 واحد آموزشی بخاری‌های گازی و نفتی را جمع‌آوری کردند که برای اجرای پروژه‌ها 45 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

جشنواره ترنم فتح به صورت مجازی برگزار شد

علی واحد، مدیر‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل گفت: جشنواره ترنم فتح گامی مهم در راه تعالی هنر دفاع مقدس است که به عنوان یک اقدام ابتکاری محسوب می‌شود و استان اردبیل با اثری از یگان موزیک تیپ 40 متحرک هجومی نزاجا در این جشنواره شرکت کرده است.

وی بیان کرد: استان اردبیل در آینده با آثار بیشتری در این جشنواره شرکت خواهد کرد و اجرای این جشنواره هنری از اقدامات بدیع و ابتکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

فعالیت 30 واحد صنعتی صادرات‌محور در استان اردبیل

داود شایقی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان اردبیل با اشاره به فعالیت 30 واحد صنعتی صادرات‌محور در استان اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت صنعتی استان و فعالیت شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی می‌تواند در توسعه استان گام‌های اساسی بردارد که این موضوع به عنوان اولویت اساسی مطرح است.

وی بیان کرد: یک هزار و 72 واحد صنعتی استان پروانه بهره‌برداری دارد که در این زمینه بیش از 40 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در واحدهای صنعتی آن انجام شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: با سرمایه‌گذاری‌های کلان و اشتغال‌زایی مستقیم برای 25 هزار نفر می‌توان در حل مشکلات موجود گام‌های اساسی برداشت که این استان 30 واحد صنعتی صادرات‌محور دارد و در این زمینه اهمیت به بخش گردشگری حائز اهمیت اساسی است.

3 روستای شهرستان مشگین‌شهر گازدار شدند

سردار اسماعیلی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از افتتاح پروژه گازرسانی به 3 روستای شهرستان مشگین شهر از توابع استان اردبیل همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر خبر داد.

طی مراسمی با حضور فرماندار مشگین شهر ، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل، رئیس اداره گاز شهرستان مشگین‌شهر، نیروهای نظامی و انتظامی و جمع کثیری از مسئولین و کارکنان دستگاههای اجرایی و اهالی روستای خانم علیلو پروژه گازرسانی به روستاهای مسدرق ، لنج آباد و خانم علیلو به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و کلیه شهدای انقلاب اسلامی، افزود: شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ توسعه شبکه‌های گازرسانی و پروژه های در دست اجراء به عنوان یکی از بزرگترین کارگاههای گازرسانی در استان مطرح است و خدمات ارزشمند شرکت گاز در گازرسانی به روستاها و ایجاد زیر ساختهای لازم برای توسعه صنعتی در این شهرستان نسبت به سایر مناطق استان چشمگیر است.

وی در ادامه گفت: پروژه گازرسانی به روستاهای خانم علیلو ، مسدرق و لنج آباد با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این پروژه‌های گازرسانی بیش از 70 خانوار روستایی شهرستان مشگین‌شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند م‌ شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در رابطه با حجم عملیات شبکه‌گذاری به منظور گازرسانی به این روستاها گفت: پروژه گازرسانی به این 3 روستا با 10 کیلومتر شبکه گذاری به بهره برداری رسید که با احتساب این میزان؛ حجم شبکه گذاری در سطح شهرستان از ابتدا تا کنون به بیش از 1640 کیلومتر می‌رسد.

اسماعیلی در پایان میزان ضریب نفوذ گاز طبیعی در روستاهای این شهرستان را 92 درصد عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از سایر پروژه های در دست اجراء تا پایان سال 1400 شهرستان مشگین شهر از لحاظ گازرسانی جزء شهرهای سبز استان اردبیل خواهد شد.

پروژه‌های صنعت برق استان اردبیل افتتاح شد

حسین قدیمی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: به مناسبت دهه فجر پروژه‌های صنعت برق استان اردبیل افتتاح شد که با اعتباری در حدود 70 میلیارد تومان پروژه در مناطق مختلف شهری و روستایی استان در حال اجراست که در توسعه پروژه‌های سرمایه‌گذاری حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که 10 نیروگاه خورشیدی با ظرفیت مجموع 77 کیلووات و با اعتبار 13 میلیارد ریال است، بیان کرد: خرید تضمینی برق از مشترکان و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر از اهم پروژه‌هایی است که در صنعت برق در دستور کار قرار گرفته که می‌توان به توسعه و احداث، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری، تجهیز و راه‌اندازی پستهای توزیع هوایی، توسعه شبکه های 20 کیلوولت و استفاده از تجهیزات با فن آوری‌های جدید در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: 14 پروژه با اعتبار 713 میلیارد ریال جزو پروژه‌های قابل افتتاح است که در این زمینه اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری و تجهیز و راه اندازی پستهای توزیع هوایی و توسعه شبکه‌های 20 کیلوولت اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار