مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به همراه معاون فنی، رئیس روابط عمومی وآموزش وترویج این اداره کل در نشستی مشترک با رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و اعضای هیات رئیسه دانشگاه در راستای پویش سبز درختکاری وهمکاری فی مابین دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 08 February 2021
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان به همراه معاون فنی، رئیس روابط عمومی وآموزش وترویج این اداره کل در نشستی مشترک با رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا و اعضای هیات رئیسه دانشگاه در راستای پویش سبز درختکاری وهمکاری فی مابین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تابناک همدان در این جلسه که در سالن جلسات فجر دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، حجت‌الاسلام دکتر محمدمهدی حاجیلویی محب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایاتی از معصومین علیهم‌السلام، بر ضرورت توجه به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست وترویج سنت حسنه درختکاری تاکید کرد.

 رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان با تبرک دهه فجر وبا اشاره به اهمیت منابع طبیعی در توسعه پایدارگفت: دانشجویان واساتید این دانشگاه به منابع طبیعی بسیار اهمیت می‌دهند و با توسعه فضای سبز ودرختکاری در حفظ و نگهداری محیط زیست شهری همواره پیشرو هستند.

یعقوب محمدی فر با اشاره به برنامه‌ها و پتانسیل‌های این مجموعه، ابراز امیدواری کرد که با انعقاد این تفاهمنامه همکاری بیشتردانشگاه با منابع طبیعی شروعی برای اعتلای منابع طبیعی در استان باشد.

وی اظهار کرد:همکاری مشترک دانشگاه و منابع طبیعی در زمینه پایان نامه‌های دانشجویی وانجام کار‌های تحقیقاتی وپژوهشی باید در اولویت قرار گرفت ودر مسیر مدیریت سبز وتوسعه فضای سبز با کاشت گونه‌های کم اب بر مسیر هموار شود.

وی ادامه داد: همه باید در قبال منابع طبیعی ونهالکاری احساس مسئولیت کنند وباید ازظرفیت وتوان هر دو مجموعه د راستای ترویج درختکاری وآگاهی بخشی استفاده شود ومهم‌ترین اهداف، این نشست باید زمینه سازارتبط دو سویه اساتید وکارشناسان منابع طبیعی را فراهم کند و دانشگاه با منابع طبیعی ومحیط زیست باید ارتباط تنگا تنگی داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینای همدان با اشاره به دغدغه فرهنگی جامعه امروزی تصریح کرد: باید مشکلات فرهنگی در حوزه منابع طبیعی شناسایی و به راه‌حل مناسب برای حفاظت از منابع طبیعی که متعلق به عموم مردم است، دست پیدا کنیم.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان اهمیت زیست محیطی منابع طبیعی وبا اشاره به طرح‌های موفق آبخیزداری در استان گفت: این تفاهم نامه با هدف تداوم همکاری در زمینه‌های توسعه نهالکاری وحفاظت از عرصه و اعیان جنگل‌ها ومراتع وبرگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی انعقاد می‌شود.

اسفندیار خزائی گفت: دانشگاه ظرفیت وپتانسیل بسیار بالائی برای فرهنگ سازی دارد و در بحث تسهیلگری در حوزه منابع طبیعی دانشگاه نقش تاثیر گذاری دارد ومی تواند کمک شایانی به فرهنگ سازی در بین مردم داشته باشد.

 او تصریح کرد: آموزش وترویج وبروز شدن نیاز امروز واز ضروریات منابع طبیعی در بخش توسعه فرهنگی محسوب می‌شود

وی به مسئولیت خطیر و دامنه‌دار مدیران و تلاشگران عرصه‌های منابع طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه در واقع تمام عرصه‌های ملی را تحت پوشش قرار داده و در حقیقت با زیست سالم و آرامش و زندگی مردم در ارتباط است.

در ادامه  حسن علی‌عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه، به ظرفیت‌های علمی موجود و اساتید بنام در دانشکده کشاورزی این دانشگاه اشاره کرده و برخی از توانمندی‌های این دانشگاه در ارتباط با منابع طبیعی، محیط زیست و کشاورزی را برشمرد.

در این جلسه همچنین  حسن ساری‌خانی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با تاکید بر اهمیت آموزش در تحقق حفظ منابع طبیعی و محیط زیست، زمینه‌های لازم برای ایجاد ارتباط موثر بین دانشگاه و جامعه در این حوزه را یادآور شد.

 اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه نیز در این نشست، تقابل خواهش‌های نابجای سودجویان در تصرف طبیعت و حفظ منابع طبیعی را از دیرباز امری جدانشدنی از جامعه شهری و روستایی دانسته و بر لزوم حضور دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه درعرصه‌های منابع طبیعی به همراه مسوولین و کارشناسان منابع طبیعی در قالب اردو‌ها و تور‌های جمعی، به منظور لمس مشکلات و موانع موجود در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد.

اکبر عروتی‌موفق معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه این جلسه با ذکر مفاد تفاهم‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان منابع طبیعی کشور و نیز تشریح ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری این دانشگاه، حضور پررنگ دانشجویان را در تحقق حفظ منابع طبیعی وبرنامه‌های فرهنگ سازی لازم دانست.

در این نشست همچنین معاونت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون موضوعات مطرح‌شده پرداختند.

در پایان این جلسه مشترک همچنین مقرر شد، علاوه بر ادامه همکاری‌های دانشگاه و این اداره کل، تفاهم‌نامه‌ای نیز با درنظر‌گرفتن موارد مطرح‌شده فی‌مابین طرفین تنظیم و امضاء گردد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار