یک میلیون ۲۷ هزار تن کالا از آذربایجان غربی به کشور‌های همجوار صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 08 February 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت:  طی ۱۰ ماهه امسال یک میلیون و ۲۷ هزار تن کالا از آذربایجان غربی صادر شده که ارزش آنها به ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار می رسد.

وی اضافه کرد: از این میزان، ارزش صادرات از گمرکات ۹ گانه آذربایجان غربی، یک میلیارد دلار و از بازارچه های مرزی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بوده است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد:  در ۱۰ ماهه سال گذشته تنها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صادرات از استان صورت گرفته است .

صادقی افزود:  صادرات دیگر استان ها از مرزهای آذربایجان غربی نیز به عنوان یکی از استان های فعال در تجارت بین الملل طی امسال میزان قابل توجهی بود و به رقم ۹ میلیارد دلار رسید که این رقم تا پایان سال نیز افزایش زیادی خواهد داشت.
وی گفت: از اواخر مهرماه امسال نیز ۲ گذرگاه مرزی برای مبادلات ویژه مرزنشینان در آذربایجان غربی راه اندازی شد که میزان صادرات آنها تنها در مدت سه ماهه اول فعالیت، حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود.

 آذربایجان غربی دارای ۹ گمرک و ۶ بازارچه مرزی است که در گستره ۹۶۷ کیلومتری مرز این استان پراکنده شده است واغلب اقلام صادراتی از جمله پلی اتیلن ،میوه ،سنگ،انواع فلز بوده که به کشورهای همجوار صادر شده است 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار