بازپرس شعبه دو دادسرای قم از صدور دستورات قضایی برای ایمن‌سازی کوه دو برادران به‌منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ سقوط شهروندان و کوه‌نوردان در این محدوده خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 07 February 2021

به گزارش تابناک قم، احمد عظیمی در نامه‌ای به شهرداری با بیان این‌که در سال‌های گذشته و به‌ویژه در سال‌جاری شاهد حوادث متعددی در محدوده کوه دو برادران قم بودیم که متاسفانه منتهی به فوت چند نفر از شهروندان شد، جلوگیری و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه را ضروری خواند.

وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده وضعیت توپوگرافی کوه به شکلی است که صعود، حضور و برگشت از کوه را حتی برای کوهنوردان مشکل می‌سازد.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش حضور شهروندان در این محدوده به دلیل دسترسی آسان و نزدیکی محدوده شهری و ساختمان‌های مسکونی به محل، شهرداری قم به‌عنوان متولی این امر با همکاری سایر نهادها، موظف به انجام اقدامات فوری و موثر در این محدوده هستند.

عظیمی، نصب تابلوهای هشدار و خطر در فواصل معین و در محدوده‌های ورود افراد به کوه به تعداد کافی، حضور راهنمایان و گروه حوادث و امداد در ایام تعطیلی و پیک حضور شهروندان، مسیریابی و آماده کردن مسیر صعود و فرود از کوه با همکاری هیات کوهنوردی و کوهنوردان خبره و حرفه‌ای و اطلاع‌رسانی خطرات احتمالی به شهروندان از طریق رسانه‌ها را از اقداماتی دانست که به‌منظور ایمن‌سازی و پیشگیری از حوادث مشابه باید در اسرع وقت صورت پذیرد.

کوه دوبرادران قم ترکیبی از دو کوه است که دارای دو قله، با شیب‌های تند و پرتگاه‌های خطرناک می‌باشد؛ نمای جذاب این کوه از شهر قم قابل مشاهده و مکانی مورد توجه ویژه قمی هاست.
برنامه‌های کوهنوردی و سنگ‌نوردی متنوعی در مسیر این کوه برگزار می‌شود و متاسفانه تاکنون چند گردشگر نیز در مسیر صعود این کوه جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار