استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختی جدید میاندوآب‌ که به عنوان جایگزین بیمارستان فعلی عباسی این شهرستان در حال ساخت است با پیگیری‌های انجام شده به ۳۵۰ تخت‌ ارتقاء پیدا کرد.
کد خبر: ۹۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ 04 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در سفر به میاندوآب‌ در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان انجام شده است افزود: مراکز سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال و آزمایشگاه تشخیص مولکولی PCR در بیمارستان فاطمه (س) این شهرستان از جمله این طرح هاست.

وی اظهار داشت: همچنین یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی نیز قصد ساخت یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی در میاندوآب را دارد که این امر موجب خواهد شد این شهرستان به یک قطب مهم در مانی در استان تبدیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: پروژه‌های زیادی نیز در جهت توسعه این شهرستان به ویژه محور میاندوآب - سرچم در حال اجراست به طوری که در سفر هفته پیش معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به آذربایجان غربی بخشی از اعتبار مصوب ۶ هزار میلیارد ریالی برای استان، به اتمام این پروژه که مدت زیادی از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته و بهره‌برداری از آن آرزوی دیرینه مردم میاندوآب است، تصویب شد.

شهریاری با بیان اینکه شرایط گازرسانی به روستاهای استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، گفت: تاکنون ۹۰ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی از نعمت گاز برخوردار شده اند.

شهریاری با اشاره به اینکه همچنین ۹۶ درصد مردم میاندوآب‌ از نعمت گاز برخوردار هستند، افزود: در شهرهای دیگر استان به علت سخت‌گذر و کوهستانی بودن مسیرهای روستایی عملیات گازرسانی به کندی و با هزینه زیاد پیش می‌رود به طوری که ۲ سال پیش بابت گازرسانی به یک خانوار روستایی حداکثر ۶۰ میلیون ریال به طور میانگی هزینه می‌شد که اکنون این رقم به ۳۰۰ میلیون ریال رسیده است.

در سفر استاندار آذربایجان‌غربی به میاندوآب‌ ۱۱ طرح بهداشتی، گازرسانی و عمرانی با هزینه ۲۰۲ میلیارد ریال شامل راه‌اندازی مراکز سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال و آزمایشگاه تشخیص مولکولی PCR در بیمارستان فاطمه (س) ، پارک بانوان و گازرسانی به پنج روستای میاندوآب‌ به بهره‌برداری رسید.

میاندوآب با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار