امام جمعه ایلام با بیان خدمات گسترده‌ای که پس از انقلاب به عشایر ارائه شد، بیان کرد: این خدمات ارزنده با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست، برای مثال در بحث تحصیل و سواد آموزی فرزندان عشایری و یا تامین آب شرب سالم برای این خانوارها در سطح کلان کشور، اهتمامی بوده است که جمهوری اسلامی همواره به آن توجه داشته است.
کد خبر: ۹۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 04 February 2021

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار گفت: در برهه تاریخی دفاع مقدس و بعد از آن در مقابله با نفوذ منافقین از طریق مرزهای استان، اطلاعات مفیدی در اختیار منابع امنیتی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار می‌دادند.

وی  توضیح داد : بخش عمده‌ای از جمعیت ساکن در ایلات و عشایر استان، در طول دوران دفاع مقدس آسیب دیده و مجبور به رها کردن شغل دامداری شدند.

وی گفت: استان ایلام حدود ۱۱ درصد جمعیت عشایری دارد، که به نوعی زندگی سخت و پرتلاشی است، جامعه فعلی عشایری اگر کنار بکشد جایگزین ندارد، آنها نیاز به توجه ویژه دارند.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان ایلام مشکل جاده‌های ارتباطی، محدودیت‌هایی برای تردد عشایر استان ایجاد می‌کند که نیاز به توجه ویژه دارد، برای مثال برخی مراتع و زمین‌های حاصلخیز دارای مسیرهای صعب العبور و خطرناکی است که برای عشایر قابل دسترس نبوده و متاسفانه بدون استفاده از بین می‌روند./ع

بیشتر بخوانید:

پروژه تامین آب شرب له‌لار شهرستان بدره کلنگ زنی شد

همه دستگاه ها باید به تعهدات خود نسبت به امور عشایری عمل کنند

2هزار نفر از عشایر دهلران خدمات رایگان درمانی دریافت کردند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار