معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: ارزش آفرینی در حوزه های توسعه اقتصادی نیازمند مدیریت زنجیره تامین است.
کد خبر: ۹۳۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 03 February 2021

به گزارش تابناک  آذربایجان غربی؛ نادر صادقی در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: در راستای ارزش آفرینی در حوزه های مختلف نیازمند مدیریت زنجیره تامین در بخش های مختلف برای وصل حلقه های موثر در تولید و فرآوری و اتصال به بازار هستیم که این مهم در مرحله اول با نگاه تخصصی باید در حوزه کشاورزی شکل بگیرد.

وی گفت: مطالعات تطبیقی از تجربه های موفق کشورهای دنیا در این حوزه برای عملیاتی کردن موضوع بسیار مهم است که تحقق این زنجیره ارزش آفرین نیازمند برنامه ریزی و مدیریت زنجیره است که می توان در استان نیز آن را عملیاتی کرد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های تولید با ارزش افزوده بالا باید در این استان فراهم شود، اظهار کرد: با مطالعه درباره سیب صنعتی و انباشت آن، حل نشدن این موضوع در استان طی سال های اخیر مشهود است که نباید اجازه داد این موضوع به چالشی برای اقتصاد استان و بدمنظر شدن حاشیه جاده ها تبدیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: طراحی و تدوین مدل توسعه هوشمند راهکاری برای ارتقای بهره وری در همه حوزه ها از جمله کشاورزی است که تحول عظیمی در این صنعت ایجاد و سبب تولید محصولاتی با کیفیت و کمیت بیشتر شود.

صادقی بیان کرد: باید یک رابطه منطقی بین منافع تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده برقرار شود تا در قیمت محصولات در بازار تعادل ایجاد شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون و توسط جهاد دانشگاهی اقدامی ارزشمند در ایجاد اشتغال پایدار است که باید در جهت فرهنگسازی عموم مردم برای بهره مندی از مزایای این طرح هوشمندانه گامهای اساسی برداشت.

وی اظهار کرد: اتصال به بازار از نکات کلیدی و طلایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مقایسه با سایر طرح های مشابه در گذشته می باشد که با بهره مندی ازتجارب پشتیبانان توانمند و فعال در این زمینه می توان به نتایج قابل قبولی در اینخصوص دست یافت.

رستم زاده رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ابتدای این دیدار با اشاره به توانمندی این نهاد در گروه های پژوهشی خاطرنشان کرد: مبنای توسعه واحد در حوزه های فرهنگی آمورشی آموزش عالی پژوهشی و مرکز رشد بر اساس مزیت کشاورزی استان با رویکرد تخصصی و با اتکا بر راهبردهای علمی عملی شکل گرفته است و راه اندازی پژوهشکده در حوزه سلامت کشاورزی یکی از برنامه‌های مهم واحد است.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۴ طرح فناورانه و شاخص در حوزه کاری گروه های مختلف از سوی اعضای هیات علمی و پژوهشگران استان در راستای تحقق زنجیره ارزش توسعه استان طراحی و تعریف و پیشنهاد شده است خاطرنشان ساخت: جهاددانشگاهی استان بر اساس نیاز و چالش های پیش روی توسعه استان ساختارها و طرح های پژوهشی ارایه می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار