امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، بازسازی ۲ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده قطور خوی به اتمام رسید و کلید آن تحویل خانواده ها شد.
کد خبر: ۹۳۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 01 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه ، همچنین کلید یک هزار واحد مسکونی مددجویان در استان اهدا شد .

نوبخت از آغاز ساخت 3 هزار واحد مسکونی محرومین در آذربایجان غربی خبر داد و گفت :  این واحدها تا پایان سه ماهه آینده تحویل محرومان و نیازمندان خواهد شد .

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در حال حاضر بیش از 110 هزار واحد مسکونی در کشور ساخته می شود که نزدیک به 50 هزار واحد تحویل داده شده و بقیه نیز تا پایان دولت تحویل داده خواهد شد .

نوبخت اشاره کرد : در این سفر عملیات اجرایی 33 پروژه با یک هزارو 910 میلیارد تومان اعتبار آغاز شدکه تلاش می شود تا پایان دولت این طرح ها به پایان برسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر همچنین اهدای هزینه تامین یک هزار راس دام سبک را به روستائیان مناطق زلزله زده قطور وعده داد .

یک هزار و پانصد واحد خسارت دیده در مرحله دیوارکشی و پوشش سقف

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در این آئین گفت: واحدهای افتتاح شده هر کدام به طور میانگین در 60 مترمربع احداث شده اند که با پرداخت 162 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بلاعوض در 26 روستای بخش و شهر قطور به بهره برداری رسید .

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی گفت: از سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی که عملیات بازسازی آنها آغاز شده است، 2 هزار واحد به طور کامل به اتمام رسیده و بهره‌برداری شده است.

بدلی بیان کرد: همچنین از مجموع واحدهای در حال بازسازی برای سه هزار و ۲۹۵ واحد فوندانسیون ریزی، سه هزار و ۴۲ واحد اسکلت بندی و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد دیوار ساخته شده است.

وی گفت: عملیات بازسازی یک هزار و 500 واحد خسارت دیده دیگر نیز در مرحله دیوارکشی و پوشش سقف قرار دارد .

بدلی مجموع اعتبارات و تسهیلات بازسازی مصوب مناطق زلزله زده قطور را در هیات دولت ف بیش از 310 میلیارد تومان اعلام کرد .

وی اضافه کرد: این تسهیلات در بخش‌های احداث و تعمیر واحدهای مسکونی و تجاری، تامین لوازم معیشتی خانگی و سرمایه‌ای و  احداث جایگاه دامی در اختیار متقاضیان خسارت دیده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای هر واحد مسکونی روستایی ۴۰ میلیون تومان و شهری ۵٠ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه و ۱۰ میلیون تومان در روستا و ١٢ میلیون تومان در شهر بلاعوض پراخت شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار