معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی گفت: دولت دوازدهم تمام وعده‌ها خود را برای توسعه آذربایجان غربی عملی می‌کند.
کد خبر: ۹۳۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 01 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون  رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان این مطلب گفت؛ آذربایجان غربی نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد و دولت نگاه ملی به این استان مرزی با ظرفیت های منحصر بفرد دارد.

نوبخت با اشاره به فعالیت های دولت در آذربایجان غربی گفت :از ابتدایی دولت برای توسعه استان ۱۱۱ طرح به ارزش ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان برنامه ریزی شد که تا کنون ۷۸ طرح به اتمام رسیده است و ۳۳ طرح باقی مانده تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

 

وی افزود : اعتبار پیش بینی شده برای کل طرحهای استان ۲ هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان بود که با توجه به افزایش قیمت ها تا کنون با ۲ برابر پرداختی ۵ هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان پرداخت شده است و برای تکمیل  طرحهای نیمه تمام ۶۳۳ میلیارد تومان دیگر بزودی پرداخت خواهیم کرد .

معاون رئیس جمهور از تصویب ۲۲ طرح با هدف جهش تولید در آذربایجان غربی هم خبر داد و گفت: برای اجرای این طرحها که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال برای ۹۵۱ نفر ایجاد خواهد شد ۵۵۰ میلیارد تومان تصویب شده است.

 

نوبخت احیاء دریاچه ارومیه را یکی از وعده های دولت عنوان و اضافه کرد:کار احیاء با اتمام طرح انتقال آب به مرحله نهایی خواهد رسید و امروز با بازدید از تونل انتقال آب مشکلات فنی و اعتباری این طرح مهم را رفع خواهیم کرد.

آذربایجان غربی هفتمین استان در تقسیم بندی بودجه 1400

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : آذربایجان غربی در تقسیم بندی بودجه ۱۴۰۰ استان هفتم کشور است و این اتفاق می تواند روند توسعه استان را شتاب بیشتری بدهد.

شهریاری در ادامه به شاخص های توسعه استان اشاره کرد و افزود : در سرانه تخت بیمارستانی نیز از ۱ به ۱.۶ رسیدیم در آب آشامیدنی روستایی ۳ درصد از متوسط کشوری بیشتر هستیم ودر گاز رسانی روستایی از ۳۲ درصد برخورداری به ۷۵ درصد رسیدیم .

وی افزود : در بخش راه سازی در ۴ سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر به بزرگراههای استان اضافه شده است و در بخش ارتباطات انقلاب بزرگی اتفاق افتاده است .تعداد روستاهای برخوردار از ۱۷۰ روستا در سال ۹۶ به ۲ هزار روستا در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده است.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد : مهمترین نیازهای استان در بخش های راه روستایی، فضای آموزشی و ورزشی است.

شهریاری اشاره کرد : در راه روستایی فقط ۵۰ درصد روستاهای استان آسفالت هستند و در رتبه ۲۹ کشوری هستیم.

او به وضعیت فضای آموزشی استان نیز اشاره کرد وگفت :  در بخش فضای آموزشی ۱۲ هزار کلاس نیاز داریم و سرانه فضای ورزشی60 سانتی متر است که نیازمند توجه ویژه دولت در این بخش ها هستیم.

یکی از  نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به مطالبات مردم آذربایجان غربی اشاره کرد وگفت : توسعه راههای ترانزیتی استان از جمله محور محمدیار به تمرچین، خوی به بازرگان و خوی به رازی از مهترین مطالبات استان است.

جلال زاده  افزود : در بخش کشاورزی دولت باید اعتبارات بیشتری برای مدرن کردن شبکه آبیاری حوضه آب خیز دریاچه ارومیه اختصاص دهد و بسته های تشویقی بهتری برای کشاورزان داشته باشد.

جلال زاده اشاره کرد : با توجه به احداث ایستگاه پمپاژ گل فرج با هدف انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه در سالهای گذشته حق آبی دریاچه ارومیه از طرح انتقال آب ارس به سایر استانهای کشور باید داده شود.

در پایان این جلسه تفاهم نامه ساخت ۳ هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی به امضاء رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور ، رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور و مدیر عامل بنیاد مسکن کشور رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار