رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت ایام دهه فجر، ۱۳۹ طرح در بخش کشاورزی در آذربایجان غربی افتتاح می شود .
کد خبر: ۹۳۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 31 January 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رسول جلیلی ربیان اینکه با افتتاح این‌طرح ها تثبیت اشتغال برای ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم، در سراسر استان فراهم می شود ؛گفت :از مجموع این طرح ها ۶۱ طرح در بخش آب و خاک، ۱۲ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۵۷ طرح عشایری، ۲ طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی، پنج طرح در زیر بخش تولیدات دامی و ۲ طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی است.
 
او گفت :برای اجرای این طرح ها در مجموع هزینه ۴۳۴ میلیارد ریال  صرف شده است .

وی  گفت: افتتاح و کلنگ زنی  طرح های های عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، تجلیل ازکشاورزان نمونه، دیدار با خانواده های معظم شهدا و جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و مقاله نویسی با موضوع دهه فجر و تبیین گام دوم انقلاب از جمله برنامه های تدوین شده برای اجرا در دهه مبارک فجر هستند.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد:طرح سیستم های نوین آبیاری، طرح پوشش بتنی نهر ، کانال آب بر بتنی و مرمت و بازسازی قنات، افتتاح سردخانه از جمله طرح های آماده شده است

 

جلیلی به سایر برنامه های تدوین شده برای اجرا در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: ویزیت رایگان اکیپ های دامپزشکی، ارائه خدمات کشاورزی رایگان توسط شرکت های فنی و مهندسی مستقر در پهنه های روستایی، اجرای برنامه های رادیویی و تلویزیونی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان ها و جشن ورود امام خمینی (ره) از دیگر برنامه های این دهه در سازمان هستند.

 

آذربایجان غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی با ۲۳۰ هزار بهره برداراست که سالانه ۶ میلیون تن محصول از اراضی برداشت می شود.

برنامه های ویژه دهه فجر از امروز آغاز شده و تا پایان هفته آینده ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار