تابناک- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه‌های نماز این هفته بر ضرورت تشکیل مجمع علیه تحریم‌های اعمال شده بر ضد حرم امام رضا (ع) و تداوم قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و پرهیز از عادی انگاری شرایط شیوع ویروس کرونا،مجازی برگزار شدن اکثر برنامه‌های دهه فجر بخاطر پیشگیری از شیوع کرونا تاکید کردند.
کد خبر: ۹۳۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 22 January 2021

بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر گفت: آمریکا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد امام رضا (ع) را تحریم کرده‌است زیرا حرم رضوی نماد قدرت معنوی ایران است و مانند ستاد اجرایی فرمان امام تنها کار فرهنگی و خدمت به فقرا انجام می‌دهد به همین دلیل سکوت در برابر این تحریم‌ها جایز نیست.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت:مصوبه اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در پارس جنوبی و صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر محقق شود.  

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در استان بوشهر شاهد ورود خسارت‌های گسترده‌ای بر اثر وقوع سیل بوده‌ایم اضافه کرد: باید پیشگیری از وقوع این حوادث در دستور کار باشد چراکه هزینه‌های کمتری خواهد داشت.در حالی که فقط در سیل اخیر ۲۸۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد شده است،.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری اظهار داشت: تلاش‌های خوبی برای مقابله با کرونا در استان بوشهر صورت گرفته است و نباید با عادی‌انگاری باعث تشدید بیماری شویم.


دیر
امام جمعه موقت بندر دیر گفت:بازگشت آمریکایی‌ها به برجام مانند اروپایی‌ها مشکلی از ما حل نمی‌کند.


امام جمعه موقت بندر دیر با اشاره به شبهه پراکنی دشمن علیه رهبر ایران در خصوص ممنوع بودن واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا، خاطرنشان کرد: از همان ابتدای بیماری کرونا، رهبر فرزانه و حکیم و آگاه جمهوری اسلامی جز معدود رهبران جهان بود که با عقلانیت و تدبیر و دقت نظر با این مسئله برخورد کردند.


وی با اشاره به مجازی برگزار شدن اکثر برنامه‌های دهه فجر بخاطر پیشگیری از شیوع کرونا، افزود: جوانان و مسجدی‌ها و نخبگان دستاوردها و برکات انقلاب را در این ایام بیان کنند.


اهرم
امام جمعه اهرم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اهرم با اشاره به رزمایش‌های ارتش و سپاه اظهار داشت: یکی از اهداف این رزمایش‌ها این است که نظام استکباری بداند جریان حق در قوی‌ترین زمان نسبت به همه زمان‌ها قرار دارد.


حجت اسلام حبیب پهلوزاده گفت: کسی مخالف واردکردن واکسن نیست اگر واکسن‌های آنها خوب بود به درد خودشان می‌خورد و آمار ابتلاء و مرگ و میرشان رکورد شکنی نمی‌کرد. الان اثربخشی در واکسن‌های آن مشاهد نشده است.


خارگ
امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه خارگ با اشاره به موضوع سالروز وفات ام البنین اظهار داشت: در آستانه آغاز دهه مبارک فجر انقلاب هستیم که با سرلوحه قرار دادن اصول بهداشتی و رعایت پروتکل‌های به پیشواز این دهه گرامی خواهیم رفت.


حجت‌الاسلام موسی کمالی با بیان اینکه مشکل ایاب و ذهاب اهالی جزیره باید برای همیشه حل شود، گفت: این وضعیت تردد زیبنده جزیره خارگ نیست وما به مسئولان استان امید نداریم. از رئیس سازمان بنادر و دریانوردی خواهش می‌کنیم که مشکل مردم را برای همیشه حل کند. همانطور که مشکل تمام بنادر را حل کردند مشکل مردم خارگ را حل نیز کنند
عسلویه
امام جمعه عسلویه گفت: برخی مدیران در موضوع اشتغال جوانان بومی در پارس جنوبی جفا می‌کنند.


وی افزود:در دیدار با مدیرکل دادگستری استان صرفاً برای رفع مشکلات مردم بود. من کاری به حرف‌هایی که در فضای مجازی یا رسانه‌های محلی زده می‌شود ندارم. من در عزل و نصب مدیران دخالت نمی‌کنم. گزینه معرفی نمی‌کنم و اگر نکته‌ای لازم باشد می‌گویم و تذکر می‌دهم و وظیفه خود می‌دانم که متذکر شوم.


دلوار
حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) اظهار داشت: سیزدهم جمادی‏ الثانی، روز وفات مادری فداکار و بانویی با عظمت، مادر قمر بنی هاشم (ع)، حضرت ام البنین (س) است که بعد از عمری تلاش، شکیبایی و استقامتْ با اهدای چهار فرزند رشید به پیشگاه مولایش، حسین بن علی (ع)، دین خود را به اسلام و قرآن ادا نمود.


امام جمعه دلوار با بیان اینکه آمریکا دیگر ابرقدرت نیست گفت: ایران در آماده‌ترین شرایط است.


کنگان
حجت الاسلام محمود محمودی در خطبه‌های امروز نماز جمعه کنگان با اشاره به هفتم بهمن روز گمرک، با تشکر از مدیر و کارکنان گمرک کنگان افزود: در سفر رئیس دفتر ریاست جمهوری به عسلویه به وی گفتم، بعد از سالیان سال هنوز وضعیت ته لنجی ساماندهی نشده است، اگر آزاد و قانونی است چرا گاهی به بهانه قاچاق جلوی آن گرفته می‌شود؟ دولت معمای حل نشده ته لنجی را بصورت قانونمند حل و ساماندهی کند.


امام جمعه گفت: پیشنهاد می‌شود زمین‌های مسکن و شهرسازی در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهد و با قیمتی مناسب در اختیار اقشار فاقد مسکن قرار دهد.

امام جمعه کنگان گفت: به تصویب هفته فرهنگی شهرستان کنگان و روز کنگان در شورای فرهنگ عمومی (۲۴ بهمن (سالروز شهادت شهید سید حسن هاشمی) تا ۳۰ بهمن) اشاره و اظهار داشت: امیدوارم برنامه‌ها بگونه ای طراحی شود تا در این هفته کنگان به همه مردم ایران و دنیا معرفی شود.

چغادک

امام جمعه چغادک گفت: بعضی از فضاها و برنامه‌ها مثل نماز جمعه در دوره طولانی تعطیل شدند و از این حیث دچار خسارت معنوی شدیم ولی برای جلوگیری از شیوع بیماری لازم بود و چاره‌ای نداشتیم. سلامتی مردم و جامعه مقوله بسیار مهمی است که در دین ما هم تأکیدات فراوانی بر آن شده است. امروز باید مراقب باشیم و در برنامه‌ها همه دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها را دقیق رعایت کنیم و از عادی انگاری پرهیز کنیم تا این بیماری به طور کامل ریشه کن شود.

دشتستان

حجت‌الاسلام حسن مصلح  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: قطع همزمان گاز و برق بعضی از صنایع استان و شهرستان دشتستان و تعطیلی آن در این شرایط هیچ توجیهی ندارد و در صورت ادامه این قطعی‌ها مشکلات اجتماعی و چه بسا امنیتی را به دنبال داشته باشد لذا مدیریت ارشد استان برای این امر چاره اندیشی نمایند.

امام جمعه برازجان ابراز داشت: لذا هم بایدن و هم کسانی که سودای برجام ۲ و ۳ هستند پیام روشن ایران را باید دریافت باشند، این نمایش قدرت علاوه بر اینکه ارعاب دشمن است اطمینان بخش دوستان نیز است، حامیان منطقه‌ای ما در جبهه مقاومت نیز بدانند که ایران اسلامی حامیان خود و دوستان خودش را تنها نمی‌گذارد و قوی‌تر از گذشته با دستی پر ونیروی مستعد آماده پیکار با دشمنان مقاومت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار