نمایشگاه دائمی صنایع دستی کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد، درحالی پس از گذشت یکسال از کلنگ زنی آن در دومین ماه از بهار سال 1397 با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و مسئولین ارشد استان به افتتاح رسید که به فاصله تنها چند روز بعد از افتتاح درهایش برای همیشه بسته شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۶:۴۱ 18 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هرچند از ابتدا قرار بود این نمایشگاه با 18 غرفه ای که داشت، محلی باشد تا تعدادی از هنرمندان صنایع دستی استان بتوانند محصولات تولیدی خود را در آنجا عرضه و به فروش برسانند، اما جانمایی نامناسبی که داشت، باعث شد تا غرفه هایش رنگ خریداران هنرهای دست ساز را به چشم نبینند و خالی بمانند.

عدم استقبال مردم از این نمایشگاه باعث شد تا هنرمندان صنایع دستی که محصولاتشان آنجا به فروش نمی رسید، غرفه های نمایشگاه را یکی یکی خالی کنند و در نهایت درهای نمایشگاهی که 500 میلیون تومان اعتبار برای آن صرف شده بود، بسته شود.

حالا حدود سه سالی از آن روزها می گذرد و این‌بار مسئولین میراث فرهنگی استان برای احیاء این نمایشگاه به کما رفته در تلاش هستند.

معاون صنایع دستی استان کرمانشاه بااشاره به تعطیلی سه ساله این نمایشگاه، اظهار کرد: متاسفانه جانمایی نامناسبی که این نمایشگاه داشت باعث شد تا نه مردم و نه هنرمندان صنایع دستی از آن استقبالی نداشته باشند.

حسین ویسی افزود: در نهایت باتوجه به اینکه برای ساخت این نمایشگاه هزینه زیادی صورت گرفته و عدم استفاده از آن، تصمیم گرفتیم تا آن را به عنوان کارگاه های صنایع دستی فعال کنیم.

وی تصریح کرد: براین اساس از هفته آینده به صورت دوره ای این نمایشگاه را در اختیار تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی استان قرار می دهیم تا در آن کارگاه های تولیدی خود را راه اندازی کنند.

معاون صنایع دستی استان در ادامه بااشاره به تعداد بالای هنرمندان صنعتگر در کرمانشاه، اظهارکرد: باتوجه به تعداد بالای هنرمندانی که داریم، باید حداقل یک یا دو نمایشگاه دائمی صنایع دستی را در کرمانشاه راه اندازی کنیم، اما متاسفانه مشکلی که وجود دارد، پیدا کردن یک زمین با جانمایی مناسب و قابل دسترس برای عموم مردم است.

وی افزود: در این راستا، به همکاری شهرداری یا بخش خصوصی نیاز داریم تا بتوانیم یک زمین مناسب را برای احداث یک نمایشگاه دیگر صنایع دستی در شهر کرمانشاه اختصاص دهیم.

ویسی در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر حدود 420 میلیون تومان اعتبار برای احداث یک نمایشگاه دیگر در اختیار داریم، عنوان کرد: متاسفانه به علت اینکه فضای مناسبی را برای احداث یک نمایشگاه جدید پیدا نکرده ایم و از سوی دیگر این اعتبار دیگر جوابگوی احداث نمایشگاه نیست، بنابراین در نظر داریم تا این اعتبار را برا ی تکمیل و راه اندازی خانه خلاق صنایع دستی حمام حاج شهباز خان جابجا کنیم.

وی یادآورشد: خانه خلاق صنایع دستی کرمانشاه از سال 96 تاکنون بدلایل متعدد از جمله تعمیرات، تجهیزات و رفع موانع قانونی، عدم مبادله تفاهم نامه و تقسیم وظایف دستگاه های موثر هنوز به صورت کامل راه اندازی نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار