مهدی نوروزی، نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاه و ملقب به شیر سامرا تا آخرین لحظه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بود و در برهه‌های مختلف برای دفاع از اسلام و انقلاب وارد میدان شد.
کد خبر: ۹۳۳۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۰ 18 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازمهر، نخستین شهید مدافع حرم کرمانشاه شهید مهدی نوروزی در ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۳ در العوینات در حومه سامرا کشور عراق در نبرد با تروریست‌های تکفیری داعش به مقام رفیع شهادت رسید.

وی فرزند حاج بیژن نوروزی، متولد ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در کرمانشاه، صاحب یک فرزند پسر و از نیروهای مدافع ولایت بود.

شهید مهدی نوروزی چندین مرتبه برای مبارزه مستشاری با تروریست‌های تکفیری به عراق اعزام شد و هنگامی که فرماندهان سپاه قدس نبوغ نظامی و شجاعت کم نظیر او را دیدند، به‌عنوان فرمانده چند عملیات انتخاب شد.

تمامی عملیات‌های جنگی به فرماندهی وی هیچ‌گاه با شکست مواجه نشد که سرانجام به‌عنوان فرمانده عملیات ویژه سامرا منصوب شده و در همین مقام به فیض شهادت نائل آمد.

شهید والامقام مهدی نوروزی در عملیات ویژه سامرا به‌دلیل شجاعت و دلاوری‌های بی‌نظیرش «شیر سامرا» لقب گرفت و سرانجام در گلزار شهدای کرمانشاه روبه‌روی حسینیه مزار شهدا آرام گرفت.

شیر سامرا تا لحظات پایانی عمر خود گوش به فرمان و مطیع امر مقام معظم رهبری بود، به‌طوری که این ویژگی به وضوح در رفتار وی نمود پیدا می‌کرد.

عشق به اهل بیت (ع)، زیارت عتبات‌عالیات، علاقه و توجه به برگزاری مراسم در هیأت‌های مذهبی در شهر کرمانشاه و به دوش کشیدن پرچم حضرت زینب (س) از خصوصیات اخلاقی وی بود.

شیر سامرا در فتنه ۸۸ به‌عنوان مدافع ولایت به همراه سایر سربازان ولایت، عوامل فتنه در قیطریه را که مشغول پخش برنامه در اینترنت بودند را دستگیر و آن محل را پلمب کردند.

تأثیرگذاری وی در فتنه ۸۸ موجب شد شبکه‌های بیگانه او را به اشتباه و به‌دلیل شباهت ظاهری به‌جای حسین منیف اشمر (برادر سوم محمد و علی منیف اهل لبنان که در مبارزه با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند) معرفی کنند.

گفتنی است، مستند برادران درباره شهید سرافراز مهدی نوروزی ملقب به شیر سامرا است که به خدمات شایان توجه وی در برهه‌های مختلف از جمله مبارزه با اشرار و مبارزه با گروه‌های تکفیری و داعشی و همچنین به دروغ‌گویی رسانه‌های صهیونیستی اشاره می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار