بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.
کد خبر: ۹۳۳۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 17 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ،  این روزها قدری از تب کرونا در مناطق مختلف کاسته شده و شهرها یکی پس از دیگری رنگ آبی به خود می گیرند و کادر پزشکی می رود تا نفسی تازه کنند، پس باید بیش از پیش به دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشیم چرا که هرگونه عادی‌انگاری شرایط کرونا، بازگشت به روزهای قرمز را به دنبال دارد.

بر اساس این گزارش،  در آستانه یک سالگی ورود ویروس کرونا به کشور که خزان زندگی بسیاری از هموطنان را رقم زده، اجرای طرح محدودیت های هوشمند برای کنترل و مقابله با کرونا و همچنین طرح شهید سلیمانی موجب شده است که شمار فوتی های روزانه کووید- ۱۹ از نزدیک به ۵۰۰ نفر به ۸۶ نفر برسد، خبری که امروز یکشنبه سخنگوی وزارت بهداشت براساس آخرین گزارش ها ارائه کرد.

اما خستگی کادر درمان در صورت بی توجهی به پروتکل ها و شیوع موج جدید ویروس کرونا موضوعی است که همه مردم به آن واقف و موجب دغدغه مسوولان و مقامات شده است و معتقدند که کادر درمان کشور تحمل رویارویی با موج جدید این بیماری را ندارد.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درنشستی که در زنجان برگزار شد تاکید کرد: تا وقتی که ویروس در کشور وجود دارد، امکان شعله‌ور شدن شیوع آن نیز هست .

ایرج حریرچی به نقل از وزیر بهداشت هم گفت که " دیگر هم اقتصاد و هم سیستم بهداشت و درمان کشور تحمل رویارویی با موج چهارم این بیماری که سخت‌تر از موج سوم خواهد بود، را ندارد.

او با تاکید بر لزوم پایبندی به پروتکل های بهداشتی افزود: طبق آمار اعلام شده در سه روز اخیر، روزانه ۴۰ هزار نفر و هشت هزار خودرو وارد جزیره قشم شده اند و از طرفی با وجود اینکه ۱۰ شهرستان استان مازندران رنگ کرونایی قرمز دارند، ترافیک در جاده های چالوس، هراز و فیروزکوه نیز برقرار بوده و با وجود رنگ کرونایی زرد استان گیلان ترافیک در جاده های رشت نیز نمایان است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیماری وقتی در جامعه کنترل می شود که از طریق واکسن ایمنی هدف دار ایجاد شود، اظهار داشت: باید به سطحی از ایمنی در جامعه دست یافت که ویروس انتقال پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر امکان حذف ویروس کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: تا زمانیکه این ویروس وجود دارد، باید ایمنی لازم را با انجام واکسیناسیون و استفاده از کمک ایمنی ایجاد شده توسط ابتلاهای قبلی انجام داد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مهار ویروس‌های نوظهور و جهش یافته هم در جلسه ای گفت: با اعمال محدودیت‌ و منع سفر به کشورهای انگلستان، آفریقای جنوبی، برزیل و ژاپن که ویروس‌های جهش یافته در آنها مشاهده شده است از ورود این ویروس به کشور جلوگیری شد.

دکتر حریرچی افزود: نکته مهم این است که همانطوریکه در هر کشور دیگر یک ویروس می تواند تغییر یابد، همین مساله هم می تواند در کشورمان رخ داده و تغییر جدیدی در آن ایجاد شود به همین دلیل می تواند همین تغییر پذیری، میزان بیماریزایی و سرایت پذیری آن را افزایش دهد.

این مسوول ادامه داد: به همین دلیل اصول سه گانه "شفا" یعنی شستشوی دستها، فاصله گذاری اجتماعی، فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

در همین حال معاون درمان وزیر بهداشت و درمان هم در ساری گفت: اگرچه بار موج سوم ویروس کرونا در این استان روند ملایم را طی می‌کند، ولی وضعیت استان مازندران همچنان شکننده است.

دکتر قاسم جان بابایی افزود: برابری آمار بیماران بستری جدید با بیماران ترخیصی در بیمارستان های استان مازندران نشان می دهد که این بیماری در حال سیر نزولی است.

وی با شکننده خوانده وضعیت کرونایی مازندران گفت: اگر پروتکل های بهداشتی به درستی رعایت نشود احتمال برگشت روند صعودی بیماران وجود دارد و تمام تلاش استانی باید به سمت افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی باشد.

وی تشدید منع تردد در جاده‌های درون و برون استانی ، عدم برگزاری مراسم رسمی و غیررسمی را از دیگر مواردی دانست که می تواند دوره پیک موج سوم ویروس کرونا را در مازندران کوتاه کند.

اما بشنوید از مطالبه مازنی ها که برخلاف همه سالها تقاضا دارند مسافرت ها به شهرشان محدود شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران کاهش تردد در جاده های اصلی را در پیک موج سوم ویروس کرونا از مطالبات مردم این خطه شمال کشور دانست و گفت : مسافرت های درون و برون استانی، شکل‌گیری دورهمی ها باعث شیوع و انتقال ویروس کرونا می شود.
دکتر سید عباس موسوی افزود: این استان همچنان روند صعودی آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا را طی می کند و در هفته های اخیر روند توقف آمار بیماران کرونایی را تجربه نکرده است که باید به این شرایط نگرانی از مسافرت ها به این استان را نیز اضافه کنیم.

وی گفت: ۱۰ شهرستان استان مازندران در وضعیت قرمز و ۱۲ شهرستان دیگر نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند و با این وجود رعایت پروتکل های بهداشتی در این خطه شمال کشور روند کاهشی نسبت به گذشته دارد.

در همین حال اکثر شهرها در حال تست های رایگان و شناسایی بیماران هستند و براساس خبری از اردبیل فرمانده سپاه ناحیه مشگین‌شهر گفت: تاکنون از حدود پنج هزار تست رایگان انجام شده در این شهرستان ۸۰۰ نفر مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

سرهنگ پاسدار محمد پورمند با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح شهید سردار سلیمانی و رزمایش مقابله با کرونا اظهارکرد: بسته‌های معیشتی در بین بیماران توزیع شده و تعدادی از افراد مشکوک به این بیماری در نقاهتگاه‌ها بستری شده‌اند.

وی گفت: وضعیت شهرستان مشگین‌شهر از لحاظ ابتلا مردم به کووید ۱۹ رو به بهبودی است ، طوری‌که پس از گذشت حدود ۶ ماه وضعیت این شهرستان آبی شده است.

خبری خوش از زنجان و اینکه شمار بستری‌های کرونایی در زنجان ۵.۵ برابر کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بستری هفتگی مبتلایان به کرونا در زنجان طی هفته گذشته نسبت به پیک این بیماری قریب به ۵.۵ برابر و بستری‌های امروز حدود ۴.۲ برابر نسبت به پیک بیماری کاهش پیدا کرده است.

دکتر پرویز قزلباش در جلسه ستاد مقابله با کرونا که با حضور دکترحریرچی معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد با اشاره به روند نزولی این بیماری افزود: همکاری های بین بخشی و مشارکت مردم در اجرای پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در کاهش شمار بستری ها و فوتی ها داشته است.

وی با بیان اینکه آزمایش‌های سرپایی کرونا به صورت ویژه در استان زنجان مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: در این استان نیز اصل بر پیدا کردن موارد بیماری، انجام تست‌های وسیع، توجه به حوزه سرپایی، جداسازی بیماران مبتلا به کرونا و در نهایت قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

قزلباش ادامه داد: زنجان در اوایل شیوع کرونا با انجام تست‌های سرپایی پایلوت کشوری شد و همچنان نیز روند انجام تست‌های سرپایی رو به افزایش و به این موضوع توجه ویژه ای شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار نمونه کرونایی از زنجانی‌ها گرفته شده است، افزود: نمونه‌گیری در استان با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی، روند خوبی پیدا کرده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

سینماهای قم برای شرایط پساکرونا آماده سازی شدند هم خبری بود که نوید روزهای آبی پایدار در این استان می دهد.

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تعطیلی چندین ماهه سینماهای استان گفت: آنها از این فرصت برای ارتقای وضعیت خود اقدام و هم اکنون برای شرایط پساکرونا آماده پذیرش باکیفیت تر از مخاطبان هستند.

محمدکاظم رضوانی افزود: با شناسایی اولین مبتلایان به کرونا در کشور، سالن‌های سینمایی از جمله نخستین مکان‌هایی بود که فعالیت آنها محدود و ممنوع شد و این موضوع فرصتی برای بازسازی و بهسازی این سالن‌ها را فراهم کرد.

اما رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برنامه‌ریزی برای پساکرونا را امری ضروری خوانده است .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عوارض گذر از بحران شیوع ویروس کرونا را مهمتر از متن این بحران توصیف و بیان کرد: برنامه‌ریزی برای عوارض دوران پس از کرونا بسیار ضروری است.

دکتر سید محمدحسین بحرینی طوسی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث شده است ارتباطات اجتماعی و فردی افراد تحت تاثیر قرار گیرد و اگر برای گسست ارتباطی اندیشه‌ای نشود عوارض ناخوشایندی برای جامعه به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برهمین اساس افرادی که دچار بیماری کووید ۱۹ هستند علاوه بر مشکلات جسمی، روحی و روانی برای خانواده خود نیز ایجاد مشکل کرده‌اند که کمیته‌های تخصصی در دانشگاه‌ها و وزاتخانه‌ها در سطح ملّی در این زمینه در حال برنامه ریزی هستند.

رییس دانشگاه علوم پرشکی مشهد بحران شیوع کرونا را همانند یک جنگ توصیف و بیان کرد: نگاهی به کشورهایی که در آنها جنگ رخ داده نشانگر بدتر بودن آثار برجای مانده از جنگ نسبت به دوران جنگ است لذا باید از شر ویروس منحوس کرونا خلاص شد تا به روند عادی زندگی بازگشت.

وی ادامه داد: دانشگاههای علوم پزشکی در کشور هم‌اینک درگیر تامین بهداشت و درمان بیماران هستند و برخی افراد مجرب در حوزه‌های بهداشت روانی نیز بر بالین بیماران و کنار خانواده‌ آنها حاضر شده اند و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهند ولی باز هم کافی نیست.

اما فرماندار آمل هم از روند افزایشی آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مناطق روستایی این شهرستان ابراز نگرانی کرد و گفت : در حال حاضر نیمی از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها ساکنان روستایی هستند.

علیرضا شریعت افزود : ارتباطات اجتماعی و تعاملات گسترده روستاهای اطراف آمل با ساکنین شهر سبب تشدید آلودگی روستاها به ویروس کرونا شده است که همچنان رو به افزایش است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۲۵۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های آمل بستری هستند ، گفت : آمار بستری ها در حال افزایش است و نگران کننده تر از همه این که بیشتر بیماران جدید را روستاییان تشکیل می دهند.

فرماندار آمل همچنین اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲ روستای شهرستان در شرایط پرخطر قرار دارند که محدودیت منع تردد افراد غیر بومی به این روستاها اعمال شده است.

وی افزود : از لحاظ بهداشتی ، روستاهایی که بیشتر از ۲ بیمار کرونایی در آنها تشخیص داده شود، به عنوان روستای قرمز شناخته می شوند و ورود افراد غیر بومی تحت هرعنوانی به آنجا ممنوع خواهد شد.

شریعت برگزاری مراسم دورهمی شبانه و همچنین مجالس عروسی و عزاداری را از عمده دلایل افزایش آمار مبتلایان کرونایی در روستاهای آمل دانست و گفت : در صورت مشاهده و گزارش چنین مراسمی با عاملان آن بشدت برخورد خواهد شد.

وی افزود : هیچکس به دنبال محروم کردن مردم از آئین های حسنه نیست ، اما نباید با برگزاری مراسم گروهی رنج محدودیت های کرونایی را بر دوش جامعه سنگین کرد.

فرماندار امل قرمزی و محدودیت های سخت گیرانه حوزه اصناف و مشاغل را ناشی از همین عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی دانست و گفت : متاسفانه برخی فقط منافع شخصی خود را در نظر می گیرند و به حقوق شهروندی دیگران احترام نمی گذارند ، در حالی که تنها راه خروج شهرستان از شرایط قرمز کرونایی همراهی مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین خودداری از دورهمی ها است، زیرا شهروندان آملی بیشترین میزان تجمعات خانوادگی و دوستانه را دارند.

در همین حال و در اجرای پروتکل های بهداشتی خبری از پلمب یک شعبه بانک شهر امل هم تایید شد.

وی از پلمب یکی از بانک های شهرآمل به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: همه موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی هستند و برای این اجرای این مقررات هیچ استثنایی وجود ندارد و با متخلفان به صورت جدی برخورد می شود.

شهرستان ۴۱۰ هزار نفری آمل یکی مناطق حساس کرونایی مازندران است که همواره به عنوان دغدغه اصلی ستاد مقابله با کرونای استان و همچنین ستاد ملی بوده است. این شهرستان که تقریبا ۲ ماه اخیر را در شرایط قرمز کرونایی سپری کرده، از موج دوم همه گیری ویروس کرونا که در مردادماه کلید خورد تا به امروز پیشتاز میزان مرگ و میر و همچنین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بود.

در حال حاضر یک هزار و ۴۳۵ بیمار کووید-۱۹در بیمارستان های مازندران بستری هستند ،همچنین از مجموع ۲۲ شهرستان مازندران ۱۰ شهرستان آمل ، ساری ، بابل، نکاء، قائمشهر ،فریدونکنار ، رامسر ،تنکابن ، سوادکوه و جویبار وضعیت قرمز کرونایی دارند و باقی نیز در شرایط نارنجی به سر می برند.

یک روز دیگر بدون مرگ کرونایی در خراسان شمالی هم تجربه دیگری بود که اخبار آن در همه استان پخش شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: بر اساس نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده در شبانه‌روز منتهی به ظهر شنبه، ۲۷ دیماه، هیچ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان جان نباخته است.

دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: البته در ۲۴ ساعت مزبور ۱۸ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند، که با احتساب این افراد شمار بستری شدگان دارای علایم بیماری کووید ۱۹ در استان به ۱۲۷ نفر رسیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در عین حال از عادی شدن نگاه مردم نسبت به شیوع کرونا ابراز نگرانی و تاکید کرد: با اعمال محدودیتهای اخیر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کاهش یافته است اما همچنان شرایط مستعد تغییر است و به هیچ وجه نباید وضعیت را عادی انگاشت.

استان خراسان شمالی که از ابتدای مردادماه رنگ قرمز شیوع کرونا به خود گرفته بود، پس از اعمال محدودیت های جدید در آذرماه، از نظر شیوع ویروس کرونا به وضعیت نارنجی تغییر وضعیت داد و بنا بر اعلام مسوولان بهداشتی اکنون در وضعیت زرد و آبی قرار دارد.

کرونا در خراسان رضوی روند نزولی دارد اما وضعیت شکننده است، هم تیتر خبری است از مشهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کرونا در استان خراسان رضوی همچنان روند نزولی طی می کند اما وضعیت موجود شکننده بوده و در مدت کوتاهی قابل برگشت است.

دکتر محمد حسین بحرینی افزود: در حال حاضر در استانهای شمالی کشور شاهد شیوع کرونا هستیم، سفر به این مناطق و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند باعث انتقال بیماری و شیوع آن در مشهد و خراسان رضوی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران جدید کرونایی بستری شده در این استان روزانه ۱۰۲ نفر، تعداد کل بستری شده‌ها ۴۷۷ نفر و تعداد بستری شده‌ها در بخش مراقبتهای ویژه ۱۸۵ نفر هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۵ نفر از بستری شده‌های روزانه، ۳۲۳ نفر از کل بستری شده‌ها و همچنین ۱۲۶ نفر از بستری شده‌های بخش‌های مراقبت‌های ویژه مربوط به مناطق زیرپوشش این دانشگاه است.
وی با اشاره به روند کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ طی ۱۱ هفته گذشته در استان خراسان رضوی افزود: تعدا کل بستری شده‌ها از هفته اول آبان ماه از هزار و ۶۷۰ نفر به حدود ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.
دکتر بحرینی ادامه داد: طی این مدت تعداد بستری شده‌های جدید روزانه از ۳۴۷ نفر به ۱۰۷ نفر و تعداد بستری شده‌های بخش‌ مراقبت های ویژه از ۳۷۲ نفر به ۱۹۵ نفر کاهش یافته است.

وی گفت: تعداد فوت شدگان ناشی از کرونا در این استان نیز تک رقمی شده و ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: رسیدن به این وضعیت حاصل زحمات و همکاری همه نهادها و اصناف بوده است لذا حفظ این وضعیت از اهمیت بسیار برخوردار است.

اما در گیلان ، استاندار در سخنانی با تاکید بر اینکه مسافرت های غیرضروری به گیلان و شکل گیری اجتماعات عاملی در انتقال ویروس و تغییر رنگ بندی های کرونایی استان است، گفت: بی توجهی برخی هموطنان و هم استانی ها مشقت های بسیاری ایجاد می‌کند که انتظار است همه کمک کنند تادوباره شاهد وضع محدودیت‌های گسترده نباشیم.

ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا درگیلان که با حضور رئیس جامعه پزشکی و معاون اجرایی طرح محله محور با عنوان شهید قاسم سلیمانی و نیز ارتباط تصویری با فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد، به وجود نگرانی هایی جدی در برخی استان ها از جمله گیلان برای تغییر وضعیت های کرونایی استان اشاره کرد.

وی افزود : طبق اعلام کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی؛ عادی انگاری، کم توجهی به رعایت الزامات بهداشتی، دورهمی های خانوادگی و شکل گیری اجتماعات انسانی ازجمله عوامل ایجاد موج جدیدی بیماری هستند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی در مدیریت کرونا، باید توجه دادن بیش از پیش همگان به رعایت توصیه های بهداشتی و آگاهی افزایی از خطرات شیوع بیماری باشد.

وی بااشاره به اینکه با جدی گرفتن دستورالعمل ها و اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا طی چهار هفته اخیر شاهد سیر نزولی مبتلایان، بستری ها و فوتی ها بوده ایم، افزود: عدم رعایت دستورالعمل ها که حاصل کار کارشناسانه و دقیق عملی است شهرهای با وضعیت شکننده را با شرایط پرمخاطره ای مواجه می کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید تولیدات رسانه ای به ویژه در ایام تعطیلات به تبیین تهدیدات مراعات نکردن اصول بهداشتی برای عموم جامعه، پرهیز از مسافرت های غیرضرور، اوج گرفتن بیماری و دشواری های ناشی از این مسئله هم برای کادر ایثارگر درمان، کسب و کارها و همه مردم متمرکز شود.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم اعلام کرد: در شبانه روز گذشته با بستری شدن ۲۷ بیمار جدید و ترخیص ۳۲ نفر دیگر، مجموع افراد بستری مبتلا به ویروس کرونا به ۱۳۶ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: در شبانه روز گذشته با فوت یک نفر دیگر در شهرستان جوانرود به دلیل ابتلا به کووید ۱۹، مجموع جانباختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۳۶ نفر رسید.

وی گفت: ۱۲ بیمار مثبت بستری و ۵۰ بیمار مثبت سرپایی در شبانه روز گذشته در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

اما در باره رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان کرمانشاه ، رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی اعلام کرد: شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، قصرشیرین، دالاهو، ثلاث باباجانی، روانسر، هرسین، صحنه و کنگاور در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند.

وی افزود: شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، پاوه، جوانرود و سنقر و کلیایی در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار گرفته اند.

روند بیماری کرونا در قزوین رو به کاهش گزارش شد خبری که رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از ان سخن گفت و با اشاره به کاهش تعداد مبتلایان به کرونا اظهار کرد: هم اکنون میزان پذیرش این بیماران به ۲۲ نفر در روز رسیده است.

پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونا استان که در استانداری برگزار شد، افزود: به رغم این آمار کاهشی، میزان ابتلا به کرونا در استان بر اثر مسافرت رو به افزایش است و باید مردم از سفر کردن به استان‌های پرخطر به ویژه استان‌های شمالی خودداری کنند.
وی اظهار داشت :مجموع بیماران بستری کرونا در استان ۱۷۹ نفر بوده و مجموع افراد بستری شده در قزوین از اول کرونا تاکنون به ۱۶ هزار و ۶۵۱ نفر رسیده است.
این مسوول گفت: در حال حاضر ۱۴۰ بیمار در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۳۷ نفر در تامین اجتماعی و ۲ نفر در بخش خصوصی بستری شده اند و ۵۵ نفر از بیماران در بخش آی سی یو و ۲۳ نفر نیز بدحال هستند.
نامدار با بیان اینکه امروز تعداد فوتی کرونا در قزوین، صفر بوده است، افزود: طرح شهید سلیمانی باعث شد تست های زیادی انجام شود و شناسایی بیماران افزایش پیدا کرد.

آخرین محدودیت‌های کرونایی خوزستان هم در وضعیت آبی اعلام شد و سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در این استان گفت: وضعیت خوزستان آبی است، محدودیت جدیدی نسبت به هفته گذشته اعلام نشده است و مشاغل و اصناف چهارگانه منعی برای فعالیت ندارند.

رضا نجاتی اظهار داشت: محدودیت ها و دستورالعملهای کرونایی که از هفته گذشته در استان اعمال شده تا شنبه هفته آینده در سراسر استان برقرار خواهد بود و اصناف و مشاغل چهارگانه با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان هم در گفت و گویی اظهار کرد که با شناسایی ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۹ هزار و ۹۷۴ بیمار رسید.

دکتر «محمد طاهری» اظهار داشت: همچنین با فوت ۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ استان همدان از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون به یک هزار و ۴۴۵ نفر رسید.

وی بیان کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های همدان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۶ مورد بوده که از این تعداد ۳۲ نفر در بخش عادی بستری شدند.

دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان‌های استان نیز گفت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان‌های اسدآباد ۳۶۳، بهار ۵۷۱، تویسرکان ۶۲۰، رزن ۴۰۹، درگزین ۱۷۶، فامنین ۱۷۳ و کبودراهنگ ۶۳۱ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۸۶۰ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۱۱ در نهاوند و سه هزار و ۷۹۱ نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.

استاندار همدان هم گفت که چهار شهرستان همدان، اسدآباد، بهار و فامنین در وضعیت آبی و ۶ شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: ۶۲ هزار و ۶۱۴ نفر از شهروندان این استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا ۲۶ دی ماه به کرونا مبتلا شده اند.

مریم کوشکی اعلام کرد: تا این تاریخ دی ۱۷۳ هزار و ۷۸۷ نمونه مشکوک تست مخاطی کرونا به آزمایشگاه های تشخیص استان ارسال و از این تعداد، پاسخ ۱۷۳ هزار و ۵۴۱ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس تا کنون ۶۲ هزار و ۶۱۴ شهروند لرستانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و پاسخ تست ۱۱۰ هزار و ۹۲۷ مورد منفی بوده است.

کوشکی بیان کرد: تا کنون یک هزار و ۳۰۶ نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

اکنون شهرستان های خرم آباد، ازنا، الیگودرز، پلدختر، دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، کوهدشت، دورود، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی(کم خطر) شیوع کرونا قرار دارند.

جدید ترین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تازه ترین گزارش امروز یکشنبه اعلام کرد: با فوت ۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۸۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۸ دی ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۶ هزار و ۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۵۲۳ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، افزود: همچنین ۴۳۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۸ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۳۰۷ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل ها، ۱۰ شهر در وضعیت قرمز، ۲۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۶۳ شهر در وضعیت زرد و ۲۵۲ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. ۱۰ شهر قرمز کشور در استان مازندران و شامل آمل، بابل، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، فریدونکنار، قائمشهر و نکا است.

تعطیلی یکشنبه و هجوم مسافران به جزیره قشم

با وجود هشدارهای متعدد مسوولان بهداشتی و پیش بینی موج جدیدی از ویروس کرونا که رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و در پی آن دورهمی های خانوادگی و مسافرت ها، عامل اصلی آن خوانده شده است، اما تعطیلی روز یکشنبه موجب شد تا شماری از مردم بی توجه به پروتکل ها و هشدارها سفری چند روزه را به شهرهای شمالی و همچنین جنوبی کشور ترتیب دهند، سفری موضوع گزارش خبرنگار ایرنا در قشم شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار