رئیس سازمان صمت آذربایجان غربی گفت: در بررسی عملکرد شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات کالا‌های مورد نیاز کشور، بیش از ۵۷ میلیارد تومان تخلف ارزی کشف شد.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 11 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، غلامرضا بابایی افزود: در بررسی عملکرد شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی برای واردات کالا‌های مورد نیاز کشور، تخلف بزرگ عدم اجرای تعهدات یک شرکت وارد کننده محرز شده است.

وی افزود: این شرکت برای واردات کالا به میزان بیش از هشت میلیون و ۸۱۵ هزار درهم اماراتی ارز دولتی دریافت کرده بود که پس از دریافت ارز دولتی نسبت به اجرای تعهدات خود هیچ اقدامی نکرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: پس از احراز تخلف این شرکت، پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات ارزی به ارزش بیش از ۵۷۱ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال تکمیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در سال جاری ۲۰۱ فقره پرونده شرکت‌های دریافت کننده ارز دولتی مورد نظارت و بررسی قرار گرفته است.

بابایی گفت: در بررسی‌های انجام شده از عملکرد دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای انجام واردات کالا‌های مورد نیاز کشور ۱۸ فقره پرونده تخلف با عنوان عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام شرکت‌های وارد کننده که از ارز دولتی برای واردات بهره می‌برند باید به موقع نسبت به اجرای تعهدات خود اقدام کنند در غیر این‌صورت با تخلف آن‌ها مطابق قانون برخورد خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار