استاندار اردبیل گفت: با اجرای چندین پیست اسکی در نقاط مختلف استان اردبیل از ظرفیت های گردشگری استان در فصل زمستان استفاده شده و اردبیل به قطب ورزش های زمستانی کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۹۳۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 10 January 2021

اکبر بهنام جو شامگاه شنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان، نیروهای بسیج و سپاه استان در مشارکت و اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: استان اردبیل جزو اولین استان‌های کشور بود که از همان ساعات اولیه و با اعلام مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل قرارگاه مبارزه با بیماری کرونا، این ستاد را تشکیل و فعالیت خود را به صورت گسترده در تمامی نقاط استان آغاز کرد که در اولین و مهم‌ترین گام شاهد اجرایی شدن طرح غربالگری خانه به خانه حاج قاسم سلیمانی بودیم.

وی از غربالگری بیش از ۹۳ درصد از جمعیت استان در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی خبر داد و افزود: با مشارکت نیروهای داوطلب هلال احمر و اعضای فعال پایگاه‌های بسیج محلات در تمامی مناطق شهری و روستایی معاینات پزشکی و تست‌های سریع کرونا انجام شد تا مراحل بیمار یابی و شناسایی افراد مشکوک به کرونا به درستی انجام گیرد.

استاندار اردبیل نتایج موفق اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی را کاهش آمار بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در چند هفته گذشته عنوان کرد و گفت: ضمن قطع زنجیره کرونا و قرنطینه افراد مبتلا نقاهت گاه‌های مناسب و امکانات درمانی نیز در اختیار مردم قرار گرفت تا روند بهبودی بیماران مبتلا به کرونا در استان تسریع شود.

انجام بیش از ۴۰ هزار تست سریع کرونا در استان اردبیل

بهنامجو در ادامه از مشارکت و همکاری رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی در راستای افزایش آموزش پروتکل‌های بهداشتی و نکات هشدار دهنده ابتلاء به این بیماری به مردم استان تشکر کرد و افزود: با وجود کاهش مبتلایان به بیماری کرونا و اعلام وضعیت زرد شیوع این بیماری در استان مردم باید از هرگونه عادی انگاری و نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی خودداری کنند چرا که هر گونه غفلت دوباره وضعیت کرونا را به بحران جدی می‌رساند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۰ هزار تست سریع کرونا در استان اردبیل انجام شده است گفت: تمامی نتایج و زحمات کادر درمان و مسئولان استان با غفلت و سهل انگاری مردم و عدم استفاده از ماسک یا رعایت فاصله گذاری اجتماعی به هدر می‌رود و مردم برای ادامه روند عادی زندگی و عدم تعطیلی بازار باید همکاری لازم را با ستاد ملی کرونا داشته باشند.

تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق آبی کرونایی بلامانع است

استاندار اردبیل به تشریح نحوه تردد و اعمال محدودیت‌ها در مناطق زرد و آبی کرونایی پرداخت و بیان کرد: تردد بین شهری با توجه به وضعیت زرد و آبی بلامانع است اما تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در مناطق زرد کرونایی ممنوع و در مناطق آبی و کم خطر کرونایی بلامانع اعلام شده است.

وی به کاهش آمار بستری بیماران در بیمارستان‌های استان اردببل از ۵۰۰ بیمار بستری شده به ۲۰۲ بیمار اشاره کرد و گفت: از مردم استان اردبیل درخواست می‌کنیم از برگزاری دورهمی ها و مهمانی‌های خانوادگی خودداری کرده و از حضور در تجمعات یا خریدهای غیر ضروری پرهیز کنند چرا که در صورت بازگشت به وضعیت قرمز کرونایی مجبور به تعطیلی بازار و اعمال محدودیت‌های شدیدتری خواهیم شد.

اختصاص ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل – میانه

بهنامجو در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن اردبیل – میانه خبر داد و افزود: اعتبار پیش بینی شده برای پایان این پروژه ۶۵۰ میلیارد تومان است که با مشارکت و حمایت بانک عامل و سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ را دریافت کرده ایم و باقی اعتبارات نیز تا پایان سال جاری تأمین خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: هم اکنون این پروژه در مراحل اجرایی نیمه پایانی خود به سر می‌برد و ۱۱ پیمانکار در مناطق مختلف احداث این راه آهن با ما همکاری دارند و با توجه به اعلام نیاز و یا امکانات هر بخش از این پروژه مصالح و تجهیزات خریداری شده تا هر چه سریع‌تر تونل‌ها و پل‌های اصلی این طرح به اتمام برسد.

طول بزرگراه‌های استان سال آینده به ۷۰۰ کیلومتر افزایش می باید

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه تا سه سال گذشته مجموع جاده‌های چهار بانده استان اردبیل به ۱۸۰ کیلومتر می‌رسید اظهار کرد: با مشارکت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه استان هم اکنون طرح اجرایی شدن جاده‌های چهار بانده استان به بیش از ۵۸۰ کیلومتر رسیده است و امیدواریم تا سال آینده نیز با تأمین اعتبارات لازم به ۷۰۰ کیلومتر برسد.

 

بهنامجو پروژه سربند - مشگین شهر، جاده اردبیل - سرچم و سربند - پارس آباد - مشگین شهر را از جمله طرح‌های مهم راه سازی استان اردبیل عنوان کرد و افزود: تعریض پروژه جاده سرچم – اردبیل به طول ۹۰ کیلومتر در حال انجام است و طبق پیش بینی‌های انجام شده تا خرداد ماه سال آینده افتتاح خواهد شد و فاز اول سربند - مشگین شهر – پارس آباد نیز به طول ۴۰ کیلومتر هم زمان با دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

احداث شهرک صنعتی مشترک بین کشور ایران و آذربایجان در منطقه مغان

استاندار اردبیل به پروژه بازسازی منطقه قره باغ آذربایجان توسط مهندسان اردبیلی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل بیش‌ترین مرز خاکی را با کشور جمهوری آذربایجان دارد و با توجه به مهارت و تجربه معماران و مهندسان اردبیلی توافقات لازم بین دو کشور در راستای بازسازی اماکن تاریخی و مذهبی این کشور صورت گرفت که این امر موجب افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور همسایه خواهد شد.

وی میزان صادرات از کشور آذربایجان را در سال جاری ۱۷۰ میلیون دلار اعلام کرد و ادامه داد: با احداث شهرک صنعتی مشترک بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه مغان میزان تبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور نیز افزایش خواهد داشت و شاهد رونق تولید و کشاورزی در منطقه مغان و شهرهای شمالی استان خواهیم بود.

بهنامجو به ثبت ملی «ورنی مغان» و «گلیم عنبران» نیز اشاره کرد و گفت: با ثبت ملی صنایع دستی استان اردبیل علاوه بر هویت بخشی و معرفی محصولات شهرستان به سایر نقاط کشور شاهد افزایش میزان فروش و تقاضای صادرات این محصولات در آینده نزدیک خواهیم بود

اردبیل قطب ورزش‌های زمستانی کشور می‌شود

استاندار اردبیل به توسعه گردشگری استان در فصل زمستان تاکید کرد و گفت: به خاطر شیوع ویروس کرونا در حال حاضر امکان بهره برداری و یا استفاده گسترده پروژه‌های گردشگری در استان اردبیل وجود ندارد ولی امیدواریم پس از کاهش میزان شیوع کرونا در کشور و افزایش ورود گردشگر به استان اردبیل در زمستان سال بعد اردبیل را به قطب اصلی ورزش‌های زمستانی تبدیل کنیم.

 

وی ادامه داد: پروژه توسعه پیست اسکی آلوارس سرعین، احداث پیست اسکی اوجور، پیست اسکی شابیل و اندبیل خلخال با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال انجام است و امیدواریم تا زمستان سال بعد شاهد اجرایی شدن طرح زمستان بیدار در تمامی نقاط استان اردبیل باشیم.

افزایش ۷۵ درصدی صدور پروانه بهره برداری در استان اردبیل

بهنامجو به توسعه اشتغال و تولید در استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌ها از اسفند ماه سال گذشته واحدهای تولیدی و صنعتی استان به کار خود ادامه داده اند و حتی برخی از واحدهای صنعتی استان به صورت چند شیفت کاری مشغول تولید هستند هر چند که هنوز با استانداردهای لازم و تأمین کامل نیاز استان در بحث تولید و ایجاد اشتغال پایدار بسیار فاصله داریم.

استاندار اردبیل راه اندازی کارخانه کنسانتره مس و کامیون سازی در شهرستان مشگین شهر را در راستای افزایش اشتغال و صادرات استان اردبیل بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اردبیل مقرر شد سال آینده با بهره برداری از معدن مس برای ۳۰۰ نفر اشتغال ایجادشده و با تأمین ۳۵ میلیون دلار ارز لازم به کارخانه کامیون سازی مشگین شهر روند ورود به بازار هدف این محصول تسریع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار