برخورد با تخلفات ساخت و سازغیر مجاز ؛نیازمند افزایش هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و قضایی است.
کد خبر: ۹۲۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 21 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز با اشاره به اهمیت هماهنگی بین دستگاه های اجرایی و قضایی استان، گفت: دستگاه های استانی به ویژه جهاد کشاورزی و یگان حفاظت از اراضی وظیفه سنگینی در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز بر عهده دارند.

رحمانی رضائیه افزود : سوءاستفاده و سودجویی هایی که از بابت ساخت و سازهای غیرمجاز در استان انجام می پذیرد در آینده صدمات جبران ناپذیر اجتماعی و زیست محیطی به بار خواهد آورد.

وی با تاکید بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، خاطر نشان کرد:بایستی دستگاه های مربوطه به ویژه دستگاه های اجرایی و قضایی هماهنگی و عزم لازم برای برخورد با سودجویان و متخلفان را داشته باشند. هماهنگی بین دستگاه ها سرعت عمل اجرای احکام را بالا برده و از سودجویی هایی آتی جلوگیری خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی، ضمن تاکید بر حفظ حرمت متخلفان در اجرای احکام و تخریب ساختمان ها، گفت: ظرفیت تمامی دستگاه های مربوطه به ویژه جهاد کشاورزی و یگان حفاظت از اراضی برای جلوگیری هر چه بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز به کار گرفته شود.

وی همچنین با اشاره به ویلاسازی در اطراف شهرها، عنوان کرد: راهداری وظیفه نظارت بر ساخت و سازها در حریم جاده و دهیاری ها وظیفه نظارت بر اقدامات در محدوده مدیریتی خود را بر عهده دارند. همچنین شهرداری ها نیز باید بیش از پیش به ساخت و سازهای محدوده شهری توجه داشته باشند.

رحمانی یادآور شد: برخی ساخت و سازها نظم شهر را بر هم زده که ضروری است هماهنگی هایی لازم با تمام دست اندرکاران ذیربط ایجاد شده و تصمیمات واحدی در کمیسیون ها اتخاذ شود تا چهره و نمای شهر مناسب باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار