رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: کارانه پرستاران تا شهریور امسال و اضافه‌کاری نیز تا اردیبهشت و مابقی نیز به زودی پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 18 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقازاده گفت-:تلاش بر این است که حق همکاران از طریق سازمان بودجه، وزارت بهداشت و درمان و دریافت شود و همچنین در صورت پرداخت کارانه همکاران، دانشگاه در اول وقت آن را به حساب پرستاران واریز می‌کند.

جواد آقازاده اظهار داشت:کارانه پرستاران تا شهریور امسال و اضافه‌کاری نیز تا اردیبهشت پرداخت و مابقی نیز پرداخت می‌شود، تلاش بر این است که حق همکاران از طریق سازمان بودجه، وزارت بهداشت و درمان و دریافت شود و همچنین در صورت پرداخت کارانه همکاران، دانشگاه در اول وقت آن را به حساب پرستاران  واریز می‌کند.

وی با با بیان اینکه بیمارستان ۵۰۰ تخت‌خوابی شهر خوی به مراکز درمانی استان افزوده شده است تصریح کرد: افزوده شدن این بیمارستان به مراکز درمانی استان ،کار شاخصی بود و وجود این بیمارستان  باعث شد شمال استان  پوشش داده شود و نیز بیمارستان سلماس نیز آماده ساخت می‌باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی ارومیه با اشاره به پروژه توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) که شامل ۲۲۰ تخت بیمارستانی بود و در مدت یک سال به بهره برداری رسید  اضافه کرد: این بیمارستان در بحث کرونا کمک بسیاری به حوزه درمان در ارومیه داشته  و یکی دیگر از پروژه‌ها کلینیک تخصصی و فوق تخصصی تدبیر در ارومیه که خدمات بسیار خوبی خدمت مردم  ارایه و این کلینیک دارای داروخانه رباتیک می‌باشد که روزانه چهار هزار نسخه پوشش می‌دهد.

آقازاده با اشاره به بیمارستان تخصصی و جامع زنان ارومیه تصریح کرد: بیمارستان تخصصی و جامع زنان ارومیه دارای ۳۰۰ تخت بیمارستانی، و دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی می‌باشد و اگر استان وارد موج چهارم بیماری شود این بیمارستان می‌تواند پشتیبانی بسیار خوبی در حوزه درمان داشته باشد.

وی با اشاره به پروژه بیمارستان ۶۰۰ تختی ارومیه بیان کرد: پروژه بیمارستانی ۶۰۰ تخت بیمارستانی قابل ارتقا به ۱۰۰۰ تخت نیز یکی دیگر از پروژه‌های فاخر استان در حوزه درمان است که با تامین ماده ۵۶ و منابع مالی به زودی اجرای این پروژه نیز آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی عنوان کرد: بیمارستان نقده تا پایان دولت دوازدهم افتتاح می‌شود و بیمارستان‌های پیرانشهر و اشنویه قابل افتتاح  و بیمارستان شاهین‌دژ نیز با تحویل به پیمانکار جدید تکمیل خواهد شد.

آقازاده اضافه کرد: تجهیزات بیمارستان تکاب آماده است و اگر وزارت مسکن این بیمارستان را تحویل دهد، توسط دانشگاه تجهیز و به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت اذعان کرد: در حوزه بهداشت ۵۲۴ پروژه آغاز شده است و ۶۷ پروژه دیگر نیز تا پایان دولت دوازدهم اجرایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به مرکز دیالیز ارومیه اظهار داشت: با توجه به نیاز استان به تخت‌های دیالیزی، خیرین  استان ۱۵۰ تخت دیالیز را می‌سازند که تجهیزات این مرکز توسط هیات امنای وزارت بهداشت تامین شده است و استاندار آذربایجان‌غربی قول مساعد پنج میلیارد تومانی به این مرکز را داده‌اند اما از خیرین  تقاضا دارم که برای تکمیل و اتمام این مرکز کمک کنند تا بیماران دیالیزی بتوانند از امکانات این مرکز بهره مند شوند.

آقازاده خاطرنشان کرد: استان از وضعیت قرمز با اعمال محدودیت‌ها و رعایت مردم وارد وضعیت نارنجی شده است و اگر همین روال ادامه یابد به سمت وضعیت زرد می رود اما اگر مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند وارد فاز چهارم بیماری خواهیم شد که در این صورت احتمال می رود تعداد بیماران بستری در استان به ۳ هزار نفر نیز برسد که بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه ۴۱۸ پرستار استان و ۱۵ نفر گروه پرستاری شامل هوشبری ، تکنسین اتاق عمل ، فوریت‌های پزشکی و به بیماری کرونا مبتلا شدند تصریح کرد: برای کنترل بیماری کروناباید نکاتی از جمله خودمراقبتی، حمایت و مراقبت از خانواده،مراقبت از افراد بالای ۶۰ سال و مراقبت افراد دارای بیماری زمینه ای جدی باشیم تا استان وارد فاز چهارم بیماری نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار