هیئت ورزش‌های معلولان و جانبازان استان قم به‌عنوان یکی از هیئت‌های فعال این استان و دارا بودن قهرمانان ملی و آسیایی نیازمند حمایت ویژه مسئولان و تغییر نگاه‌ها به ورزش این قشر از جامعه است.
کد خبر: ۹۲۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 16 December 2020

به گزارش تابناک قم، "شعار معلولیت، محدودیت نیست" را همواره شنیده‌ایم و در جامعه نیز به عینیت این ماجرا تاکنون در بسیاری از موارد پی برده‌ایم. موضوعی که در عرصه‌های مختلف به‌خوبی تحقق‌یافته و جانبازان و معلولان همواره از پرافتخارترین اقشار کشور بوده‌اند.

ورزش یکی از بخش‌هایی است که معلولان و جانبازان در آن فعال بوده و در میادین رقابت‌ها خوش درخشیده و برای کشور افتخارآفرینی کرده‌اند. استان قم نیز از استان‌هایی است که ورزشکاران و معلولان ورزشکار آن در رقابت‌های داخلی و ملی خوش درخشیده‌اند.

در همین راستا، رئیس هیئت جانبازان و معلولان استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: این هیئت از هیئت‌های فعال استان قم بوده و در رشته‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شنای بانوان، و تیراندازی دارای قهرمانان مطرح ملی و بین‌المللی است و در میادین ورزشی حرف برای گفتن دارد.

محمد پیروزمنش ابراز کرد: ورزش جانبازان و معلولان از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است و در این استان نیز نیازمند نگاه ویژه کارشناسانه مسئولان شهری هستیم و بدون شک تغییر نگاه‌ها می‌تواند بخش زیادی از مشکلات ورزش جانبازان و معلولان را برطرف کند.

وی با بیان اینکه با توجه به راه‌اندازی سالن تیراندازی شهید محمدیان قومی و طرح استعدادیابی برگزارشده بیش از 70 نفر از علاقه‌مندان جذب این رشته شده‌اند تصریح کرد: این عزیزان زیر نظر مربیان توانمند مشغول تمرین هستند.

وی به بخشی از فعالیت‌های سال گذشته هیئت جانبازان و معلولان استان قم اشاره و از مهم‌ترین آن را حضور تیم بسکتبال با ویلچر ایثار در لیگ برتر، حضور تیم شنای آقایان و بانوان در مسابقات لیگ کشور، کسب مقام نخست مسابقات تیراندازی با تپانچه توسط آقای بیرانوند ذکر کرد.

حضور ملی‌پوشانی در والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر

رئیس هیئت جانبازان و معلولان گفت: ملی‌پوشان این هیئت را حسین گلستانی و سیدحسین حسینی‌جد در والیبال نشسته، محمد محمدنژاد و رضاعیوضی در تیم ملی بسکتبال با ویلچر تشکیل می‌دهند.

 پیروزمنش به مقام‌های کسب‌شده اشاره و خاطرنشان کرد: محمد محمدنژاد مقام اول آسیایی جاکارتا در  بسکتبال با ویلچر، نایب‌قهرمانی آسیا اقیانوسیه در چین و محمد محمدنژاد نیز مقام اول مسابقات میتسوبیشی ژاپن را کسب کرد.

وی یادآور شد: همچنین حسین گلستانی مقام اول مسابقات آسیایی اقیانوسی تایلند را کسب کرد و در اردوی  مشترک با تیم ملی روسیه شرکت کرد.

پیروزمنش خاطرنشان کرد: در حال حاضر با مشکل کمبود فضای اداری روبرو هستیم و در صورت حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان با یک حصارکشی ساده که زیرساخت‌های آن نیز موجود است می‌توانیم فضای اداری را توسعه و مشکلات موجود را برطرف کنیم.

اجرای طرح‌های عمرانی هیئت جانبازان و معلولان با اعتبار 1.8 میلیارد تومانی

رئیس هیئت جانبازان و معلولان قم با اشاره به طرح‌های عمرانی اجرا شده این هیئت گفت: در راستای ارتقاء ورزش معلولان و جانبازان با حمایت خیران و نهادهای اجرایی ازجمله اداره ورزش و جوانان یک میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار صرف اجرای طرح‌های ورزشی هیئت جانبازان و معلولان استان قم شد.

پیروزمنش بیان کرد: یکی از این طرح‌ها شامل ساخت سالن تیراندازی شهید محمدیان قمی است که با اعتباری بالغ‌بر 200 میلیون تومان اجرا شده است.

وی افزود: همچنین بازسازی استخر شهید دخانچی با کمک خیرین و مبلغی حدود یک میلیارد تومان تعمیر و آماده بهره‌برداری است که امیدواریم با برچیده شدن کرونا امکان استفاده از آن فراهم شود.

رئیس هیئت جانبازان و معلولان قم به دیگر طرح‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: تعمیر کفپوش سالن علم‌الهدی به‌منظور برگزاری بازی‌های والیبال نشسته، طراحی و خط‌کشی زمین بوچیا، تعمیر و تعبیه بالابر جهت رفاه حال عزیزان جانباز و معلول به‌منظور استفاده از سالن تیراندازی را از دیگر طرح‌های اجرا شده عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار