مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰ نفر از بهبود یافتگان کرونا به منظور کمک به درمان مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی پلاسما اهدا کرده‌اند.
کد خبر: ۹۲۴۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 15 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مجتبی قهرمان رضائیه اظهار داشت: هم اکنون اهدای پلاسما فقط در مرکز استان و در ارومیه انجام می‌شود و امکان دریافت آن از بهبودیافتگان بیماری کووید 19 در شهرستان‌های تابعه استان وجود ندارد به همین دلیل از متقاضیان واجد شرایط درخواست می‌شود در این خصوص به این کلان‌شهر مراجعه کنند.

وی افزود: با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و با توجه به افزایش میزان شیوع ویروس در ماه‌های اخیر، تقاضا از سوی بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسمای بهبود یافتگان افزایش یافته و باید تامین این تقاضا محقق شود اما در حال حاضر با توجه به کاهش آمار بیماری، درخواست پلاسمای خون نیز کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه کمبود ذخایر خونی در آذربایجان‌غربی وجود ندارد بیان کرد: در حال حاضر مشکل خاصی از بابت دخایر خونی در استان وجود ندارد اما همشهریان در این روزهای سرد سال حتما در اهدای خون جدیت داشته تا در مواقع اضطراری با مشکل مواجهه نشویم.

وی بیان کرد: پنج مرکز انتقال خون در شهرهای ارومیه، مهاباد،نقده، خوی و میاندوآب فعال بوده و در بقیه شهرستان‌ها استان در طول سال با هماهنگی و برنامه‌ریزی تیم سیار اداره کل برای دریافت خون حضور پیدا می‌کند.

قهرمان رضائیه با اشاره به اهدای پلاکت خون گفت: بیماران سرطانی یکی از گروه‌های اصلی دریافت پلاکت هستند و ذخیره پلاکت خون نیز سه روز است بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود برای اهدای پلاکت  مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار