سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: بازرسان این شبکه ۶۴۵ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۴ 15 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امین قلندرزاده افزود: بازرسان مرکز بهداشت محیط و حرفه‌ای در قالب طرح بازرسی از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی این شهرستان توانستند این مقدار مواد غذایی را که بیشتر شامل نوشابه، چیپس و پفک و دیگر خوراکی‌ها بود را از این مراکز کشف و ضبط کنند.

وی اضافه کرد: مواد غذایی به دلیل آنکه تاریخ مصرف آن سپری شده بود، غیرقابل مصرف بوده و می‌توانست سلامت شهروندان را با خطر مواجه کند به همین دلیل با دستور مراجع قضایی از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ بیان کرد: همچنین در همین رابطه از طرف شبکه بهداشت و درمان به ۲۵ واحد صنفی متخلف تذکر کتبی ارایه شده و همچنین ۱۸ واحد صنفی نیز با دستور دادستان پلمب شده است.

قلندرزاده از عموم مردم خواست که مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر و فروشگاه‌های دارای محصولات با مشخصات بهداشتی کامل از قبیل پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید خریداری کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، از طریق تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان شاهین‌دژ یا سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ اعلام کنند تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی‌های لازم را انجام دهند.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار