حجم آب تالاب‌های‌ حسنلو، درگه سنگی، سلدوز و درناگلی نقده به ۱۸ میلیون مترمکعب است رسید.
کد خبر: ۹۲۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ 14 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اعلام این خبر گفت: چهار میلیون مترمکعب در تالاب حسنلو، هشت میلیون مترمکعب در تالاب سلدوز و درناگلی و ۶ میلیون مترمکعب در تالاب درگه سنگی موجود است.

اکبر محمدیان با اشاره به اینکه   تلاب طالاقان تا اسفندماه آبگیری می شود افزود:  ظرفیت آب تالاب‌های نقده به دلیل بارش‌های طولانی مدت بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و این امر تاثیر زیادی در اکوسیستم طبیعت منطقه داشته است.

وی  با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی تالاب‌هاب این شهرستان، سیل بند بودن آنهاست افزود: در مواقعی که سیل اتفاق می‌افتد، تالاب‌ها به دلیل ارتفاع کم تاحدودی از وقوع سیل جلوگیری کرده و آب را در خود ذخیره می‌کنند.

محمدیان  در تشریح مزایای احیای تالاب‌ها اضافه کرد: افزایش تخم گذاری و جوجه آوری پرندگان بومی و مهاجر در این تالاب‌ها از مهم‌ترین مزایای تالاب‌های احیا شده است واین امر این امر باعث افزایش جذب گردشگر و محقق به این مناطق می‌شود.

نقده با بیش از ۱۷ تالاب فصلی، نیم فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می‌شود؛ از میان این تعداد پنج تالاب در قالب سه سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه جهانی شناخته می‌شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار