جامعه المصطفی در پی اقدام دولت آمریکا در تحریم این دانشگاه بین‌المللی با صدور بیانیه‌ای، آورده‌است که تحریم یک مرکز علمی که عضو رسمی اتحادیه‌های دانشگاهی بین‌المللی بوده، معنایی جز علم ستیزی ندارد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷ 10 December 2020

به گزارش تابناک قم، در این بیانیه آمده است: اقدام اخیر دولت امریکا در اعلام تحریم دانشگاه بین‌المللی المصطفی، یک‌بار دیگر خوی سلطه‌جویی و منش استکباری این دولت را نمایان کرد.

بیانیه حاکیست: تحریم یک مرکز علمی که عضو رسمی اتحادیه‌های دانشگاهی بین‌المللی بوده، دانش‌آموختگان آن در دنیا به‌عنوان مروجان عقلانیت و اعتدال شناخته می‌شوند و آثار علمی آن‌ها در مسیر گسترش صلح و دوستی و برادری میان ملت‌هاست، معنایی جز علم ستیزی ندارد.

این بیانیه ادامه یافته است: دولتی که با حمایت از نظام‌های مرتجعی که عامل ترویج افراطی‌گری و خشونت و تروریسم در منطقه ما و در تمام جهان هستند و خود این دولت با نقش‌آفرینی در ایجاد گروه‌های خشونت‌آفرین و تروریست مانند داعش، پرونده قطوری در پیشگاه افکار عمومی مردم جهان دارد، چگونه به خود حق می‌دهد درباره دیگران این‌گونه اظهارنظر و اقدام کند؟

در این بیانیه تاکید شده است: تاریخ نشان داده است که این‌گونه فرهنگ‌ستیزی‌ها ره به جایی نبرده و دستاوردی برای صاحبانش نداشته است؛ بی‌شک روشنایی معنویت و عقلانیت و عدالت‌خواهی اصحاب علم و تحقیق بر تاریکی نفرت و کینه‌ورزی و زیاده‌خواهی سلطه‌گران غلبه خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه هفته جاری طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نام «حسن ایرلو» سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و همچنین دانشگاه بین‌المللی جامعة المصطفی(ص) به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به‌شمار می‌رود، اضافه شده‌است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار