فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه گفت: ۵۷۰ پایگاه مقاومت بسیج هر کدام با حداقل ۱۵ بسیجی در طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا به صورت شبانه روزی فعال است.
کد خبر: ۹۲۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲ 08 December 2020

سرهنگ پاسدار قهرمان عیوضلو در گفت و گو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی با اشاره به پشتیبانی این طرح توسط بسیج و سپاه بیان کرد: خیّران و مسوولان شهرستانی پشتیبان طرح هستند و در قالب کمیته حمایتی که بسیج در آن فعال است، شهرستان ارومیه به ۱۹ بلوک تقسیم بندی شده‌است و کمیته های عملیاتی نیز در این زمینه وارد عمل شدند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با بیان اینکه در خود محلات تیم‌های مراقبت و آموزش با هماهنگی مسوولان بهداشت محیط شکل یافته، اظهار داشت: کارهای فنی با مراکز جامع سلامت است و هماهنگی با سایر ادارات در اجرای طرح از جمله وظایف بسیج و حوزه مقاومت به شمار می رود.

عیوضلو ادامه داد: در خود محلات، سه تیم عملیاتی شامل تیم مراقبت با مسوولیت مرکز جامع سلامت و تیمهای نظارت و آموزش همگانی زیر نظر کارشناسان بهداشت محیط و تیم حمایت با مسوولیت پایگاههای بسیج شکل گرفته است و در کنار این تیم ها گروه های جهادی بسیج به آموزش های همگانی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی در شهرستان ها، داروخانه های و نانوایی های معین برای پشتیبانی از این طرح مشخص شده، ادامه داد: با اعلام و هماهنگی با مراکز جامع خدمات سلامت پایگاه ها با خانوارهای درگیر با ویروس کرونا تماس گرفته و در راستای حمایت از آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه با بیان اینکه در طی اجرای طرح سعی می شود سالمندان و بیماران از خانه خارج نشوند، اضافه کرد: پایگاه های بسیج نیازهای این افراد به مایحتاج روزانه را تهیه و در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: همچنین در صورت نیاز کپسول های اکسیژن تهیه کرده و به شهروندان متقاضی و بیمار ارائه می‌کنند.

وی موفقیت طرح را وابسته به در خانه ماندن شهروندان، سالمندان و بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد و افزود: سپاه و بسیج برای کاهش هزینه های درمانی مردم و قطع زنجیره ویروس شبانه روز در کنار کادر درمان و پزشکی هستند و ارائه خدمات دریغ نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا قرار گاه طرح شهید سلیمانی ارومیه با ریاست فرماندار ارومیه با پنج کمیته در آذرماه آغاز بکار کرده است که کمیته های حمایتی و عملیاتی، آموزش، مراقبت و نظارت برای پشتیبانی از طرح شکل یافته‌اند.

در این گام از مبارزه با ویروس کرونا به همت وزارت بهداشت، بسیج و همکاری سایر دستگاه‌ها بحث بیماریابی، جدا سازی و اموزش مبتلایان به کرونا با هدف کاهش مبتلایان، کاهش بیماران و کاهش تلفات ناشی از ابتلا به کرونا اجرا می‌شود.

در این طرح، افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و امکان جداسازی آن‌ها از سایر اعضای خانواده وجود ندارد، امکاناتی برایشان فراهم می‌شود، حتی هتل‌ها، مهمان سراها و مراکز اقامتی که ظرفیت قابل توجهی دارند در اختیار این افراد قرار داده می شود و یا در نقاهتگاهها نگهداری می‌شوند.

همسویی کمک‌های مومنانه یکی از نکات برجسته اجرای طرح سردار سلیمانی به شمار می‌رود و خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند و بیمار کرونایی دارند، با بسته‌های معیشتی و بهداشتی، طی دوران قرنطینه در منزل حمایت می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار