امسال درآذربایجان غربی، میزان پرونده‌های مطالبه مهریه ورودی به محاکم قضایی ۴۶۴ فقره کمتر از سال گذشته است.
کد خبر: ۹۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 30 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:در سال جاری  ۷۱۸۲  فقره از دعاوی که به محاکم حقوقی استان وارد شده اند مربوط به مطالبه مهریه بود،که  این میزان نسبت به مدت مشابه در سال۹۸ که ۷۶۴۶ فقره بود،  ۴۶۴ فقره کاهش داشته است.

علی اکبر گروسی افزود: در  سال جاری ۸۰ هزار و ۵۱۳ فقره شکوائیه در دادسراهای استان مطرح شده که خوشبختانه این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ که تعداد ۸۵ هزار و ۸۷۰فقره بوده است، ۵۳۵۷فقره کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه  ازپرونده های ورودی ، ۲۰ هزار و ۶۱۴ فقره با سازش خاتمه یافته اندافزود:این رقم معادل  ۲۵.۶ درصد  است که این میزان سازش نسبت به مدت مشابه در سال۹۸ در حدود سه درصد رشد داشته است.

گروسی بابیان اینکه در سال جاری ۱۵۳ هزار و ۷۷ فقره پرونده وارد محاکم حقوقی و جزایی استان شده است،گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه که تعداد۱۴۳ هزار و ۹۶۴ فقره بوده، ۹۱۱۳ فقره افزایش داشته است.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد:  میزان سازش این پرونده ها در هشت ماهه سال جاری ۳۵ هزار و ۷۰۶ فقره پرونده بود که در مقایسه با مدت مشابه در سال۹۸که تعداد ۳۴ هزار و ۷۲۹ فقره بود به میزان ۹۷۷ فقره افزایش داشته است.

این مقام ارشد دادگستری استان خاطر نشان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری وکاهش استفاده از مجازات حبس در هشت ماهه سال جاری در احکام صادره محاکم از۶۴۹۷ مجازات جایگزین حبس استفاده شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال۹۸ که تعداد۵۶۷۲ بوده با افزایش۸۲۵موردی همراه بوده است.

وی تصریح کرد: در مدت هشت ماهه سال۹۹ استفاده از مجازات جایگزین حبس به صورت جزای نقدی۷درصد-دوره مراقبت۲۹۴ درصد-جزای نقدی روزانه۵۰درصد-محرومیت از حقوق اجتماعی۱۵۲درصد-الزام به خدمات عمومی رایگان۱درصد و نظارت تحت سامانه های الکترونیکی۳۴۳درصد افزایش داشته و از رشد خوبی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار