مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر شاه میگوی دراز آب شیرین در دریاچه پشت سد ارس تنها منبع پرورش این آبزی در کشور، در معرض خطر انقراض قرار دارد.
کد خبر: ۹۱۸۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 22 November 2020

به گزارش ، محمدباقر قریشی با بیان اینکه میزان صید این نوع آبزی سالانه ۶۰ تا ۷۰ تن بود که این میزان در سال‌های اخیر به ۲ تن کاهش یافته است، افزود: صید غیرمجاز و کاهش ذخایر آن از مهمترین دلایل کاهش این آبزی ارزشمند و اقتصادی است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از روند انقراض این آبزی تمهیدات لازم در دریاچه سد ارس با تشکیل یگان حفاظت و انجام مطالعات ارزیابی ذخایر در حال پیگیری است.

قریشی از استقرار یگان حفاظت در دریاچه سد ارس خبر داد و عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده تصویب شد یگان حفاظت از دریاچه سد ارس در راستای کنترل و پیشگیری از صید غیر مجاز در محل مستقر شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی در خصوص میزان تولید آبزیان در استان اضافه کرد: هم اکنون ۴۲۰ واحد آبزی پروری در استان مشغول به فعالیت هستند که سالانه ۱۵ هزار ۵۰۰ تن محصولات آبزیان در این واحدها تولید می‌شود.

قریشی با اشاره به اینکه امسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن ذخایر آبزیان پیش بینی شده است، گفت: امسال با رشد نیم درصد پیش بینی می‌شود میزان تولید آبزیان به ۱۶ هزار تن برسد.

مدیرکل شیلات و آبزیان سرانه مصرف آبزیان در استان را حدود ۷.۵ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در این راستا حدود ۵ کیلوگرم از متوسط سرانه کشوری فاصله داریم که اقدامات ترویجی برای افزایش میزان سرانه در دست اجراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار