فرماندار شوط گفت: طی یک ماه گذشته، ۲۱ فقره پرونده تخلف برای نانوایی‌ها در این شهرستان تشکیل و بیش از۱۹۰ میلیون ریال جریمه برای متخلفان صادر شد.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 22 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،حسن عبداللهی اظهار داشت: از ابتدای آبان‌ ماه تاکنون ۸۵ فقره بازرسی از نانوایی ها و کارخانه آرد و نان این شهرستان صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین طی ۷۲ ساعت گذشته، هفت نانوایی متخلف در شوط پلمب شده که علت آنها کم فروشی، تقلب، عرضه و تهیه خارج از شبکه آرد و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است.

فرماندار شوط بر نظارت به کیفیت و بهداشت نانوایان و عدم استفاده از افزودنی های غیر بهداشتی در پخت نان تاکید کرد و ادامه داد: برخی نانوایی ‌ها از مواد افزودنی غیرمجاز استفاده می کنند که لازم است بازرسی ها از این نانوایی‌ها به صورت مستمر انجام و با افراد خاطی برخورد جدی شود.

عبداللهی با بیان اینکه اولویت اصلی نانوایان باید رعایت نکات بهداشتی و توجه به کیفیت نان باشد، بیان کرد: سلامت و بهداشت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است و آنها باید از کیفیت و بهداشت نان مصرفی خود اطلاع و اطمینان داشته باشند.

وی افزود:  شهروندان می‌ توانند گران فروشی یا هرگونه تخلف در واحدهای نانوایی را به شماره ۱۲۴ گزارش دهند تا با خاطیان در این خصوص برخورد جدی شود.

شهرستان شوط دارای ۸۹ نانوایی بوده که از این تعداد ۴۷ نانوایی در سطح شهر و ۴۲ فقره در روستاها پخت می کنند؛  از این تعداد نیز ۶۳ نانوایی لواش پز ماشینی، ۲۰ نانوایی نان روغنی پز و بربری ساده پز و ۶ نانوایی سنگک پز هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار