مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۱۹ نفر از متخلفان صید و شکار در استان با تشدید پایش مناطق حفاظت شده دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۱۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 22 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،مهران نظری با بیان اینکه این متخلفان در شهرستان‌های پلدشت، مهاباد، اشنویه، ارومیه، پیرانشهر و بوکان اقدام به شکار کرده‌ بودند گفت : پرونده متخلفان تشکیل و به مقام قضایی جهت رسیدگی ارجاع داده شده‌است.

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان و تشدید گشت و کنترل در مناطق تالابی استان و زیستگاه های مختلف در هفته گذشته ۶ قطعه کبک وحشی ، سه قطعه انقوت ، ۱۰ قطعه خوتکا، یک قطعه غاز خاکستری  و سه خرگوش از متخلفان صید و شکار کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ راس قوچ وحشی نیز روز جمعه حین حمل از قاچاقچیان کشف شد، گفت: این پستانداران در حال انتقال از سقز به شهرستان ماکو بودند که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان و با همکاری نیروی انتظامی کشف شدند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اضافه کرد : ۳۷۰ قطعه سهره طلایی که زنده گیری شده بودند، نیز حین انتقال به تهران در ارومیه کشف و رهاسازی شدند.

نظری با اشاره به دستگیری ۲ شکارچی در پلدشت گفت: پنج شکارچی در پلدشت اقدام به شکار کرده بودند که ۲ نفر از آنان به همراه سه قطعه آنقوت و یک غاز خاکستری دستگیر شده و بقیه متواری هستند.

کانون هایی از استان آذربایجان غربی به عنوان مناطق حفاظت شده شناسایی شده تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از شکار بی رویه و انقراض نسل وحوش موجود در آن ها به عمل آید.

منطقه حفاظت شده پارک ملی ارومیه، منطقه حفاظت شده (مراکان) و منطقه حفاظت شده آغ گل از مهم ترین مناطق حفاظت شده در آذربایجان غربی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار