رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: نخستین گیربکس اتوماتیک در کشور توسط یک مخترع جوان ارومیه‌ای تولید شد.
کد خبر: ۹۱۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۸ 20 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سیروس یوسفی افزود: "اسماعیل عطارد" نام مخترع جوانی است که با استفاده از امکانات دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی، اقدام به تولید گیربکس اتوماتیک کرده است.

وی افزود: این گیربکس اولین گیربکس اتوماتیک با تکیه بر دانش فنی داخلی است که در مرکز رشد دانشگاه فنی استان توسط محققان بومی تولید شد که کاربرد اصلی آن بر روی خودروهای چینی و داخلی است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد قطعات این گریبکس ساخت داخل است، اظهار داشت: طراحی و ریخته‌گری این قطعه نیز کاملا بومی و منحصر به فرد است.

یوسفی این دستاورد را ابتکاری بزرگ و قدمی موثر در صنعت خودروسازی کشور عنوان کرد و ادامه داد: کشش بازار داخلی به استفاده از گیربکس اتوماتیک از یک طرف و اعمال تحریم‌های ناجوانمردانه از طرف دیگر سبب شده است تا تولید گیربکس به یک ایده در ذهن این جوان خلاق تبدیل شود.

وی قدرت بالا و صرفه اقتصادی را از مزیت‌های این گیربکس اتوماتیک در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی دانست و گفت: کاهش هزینه‌های خدمات پس از فروش و دسترسی آسان‌تر به این خدمات از دیگر مزیت‌های این محصول تولیدی است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید داخل نیازمند نصب گیربکس اتوماتیک است، اظهار داشت: بهره‌مندی از گیربکس تولید داخل نه تنها سبب کاهش وابستگی خواهد شد بلکه از خروج مقدار قابل توجهی ارز از کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار