مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طی ۷ ماهه سال جاری بیش از ۶۷ هزار تُن گوشت سفید و قرمز با نظارت‌های مستمر بهداشتی دامپزشکی استان استحصال و روانه بازار‌مصرف شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸ 15 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،سید امید خلیل زاده با بیان این مطلب که یکی از وظایف اصلی دامپزشکی نظارت بر مراحل تولید تا عرضه فرآورده خام دامی می‌باشد، تا گوشت با کیفیت و بهداشتی به دست مصرف‌کننده برسد. به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه اشاره کرد و ادامه داد: بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد.

خلیل زاده افزود: تمامی فرآورده‌های استحصال شده در کشتارگاه‌های سطح استان پس از کنترل‌های بهداشتی لازم توسط بازرسین بهداشتی مجاز به عرضه در بازار مصرف هستند.

وی گفت: در ۷ ماهه سالجاری تعداد ۷۴ هزار و ۵۳۳ راس دام سبک و سنگین با نظارت بهداشتی و شرعی ناظران دامپزشکی مستقر در کشتارگاه‌های دام استان کشتار شده که وزن گوشت قرمز استحصالی ۹ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

خلیل زاده تصریح کرد: در این مدت با کشتار ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار و ۶۸۵ قطعه مرغ، مقدار ۵۸ هزار ۵۰۰ تن گوشت سفید با نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی استحصال شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آذربایجان غربی، مدیر کل دامپزشکی استان همچنین با اشاره به ۶۷ هزار و ۹۱۵ نوبت بازدید بازرسان بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، فرآوری، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان گفت: در مجموع، وزن فرآورده‌های ناسالم و ضبط شده ۷ ماهه سالجاری شامل مراکز تحت نظارت و کشتارگاه‌های دام و طیورمراکز عرضه استان بیش از ۷۵ تُن بود که پس از آزمون‌های ارگانولپتیکی و انجام آزمایش‌های تخصصی، معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

خلیل زاده تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی درخصوص فرآورده‌های خام دامی اعم از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و فاقد هویت، کشتار غیر مجاز، حمل و نقل انواع گوشت سفید و قرمز با وسایل فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های فاقد هویت و غیرمجاز از جمله فاقد تاریخ تولید، انقضا و کد ردیابی دامپزشکی مراتب را با شماره تلفن ۱۵۱۲ و شبکه‌های دامپزشکی اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار