رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت: بخش کاتای ساحلی به تازگی به رشته ورزشی کاراته اضافه شده و باتوجه به قابلیت‌های این رشته ورزشی در استان می‌توانیم در این زمینه موفق ظاهر شویم.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 15 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،سعید نصرالهی اظهار داشت: رشته ورزشی کاراته به دو بخش کاتا و کومیته تقسیم می‌شود، اجرای کاتا در زمین‌های ساحلی شیوه و زمینه‌ای جدید از رشته ورزشی کاراته است که در سال‌های اخیر در کشور اجرا می‌شود و به تازگی مسابقات آن نیز در استان کردستان و در یک زمین ماسه‌ای به دور از ساحل برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات نشان می‌دهد که می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب در این بخش از کاراته نیز موفق ظاهر شده و مدال‌آوری کنیم، البته این مهم نیازمند فراهم آوردن زیرساخت مناسب برای بخش کاتا از کاراته است و مهمترین و اصلی‌ترین زیرساخت آن، زمین ماسه‌ای استاندارد است.

رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه در خصوص احداث مجموعه‌های ورزشی ماسه‌ای در استان، گفت: در استان کرمانشاه زمین ماسه‌ای استانداردی وجود ندارد و با احداث یک زمین ماسه‌ای استاندارد می‌توان علاوه بر تمرین و برگزاری مسابقات کاتای ساحلی، ورزش‌های دیگری همچون فوتبال ساحلی، کبدی، والیبال، هندبال و نجات غریق ساحلی را نیز در آن بست و گسترش داد.

وی استان کرمانشاه را نیازمند احداث یک مجموعه ساحلی با ساختار و ماسه استاندارد دانست و یادآور شد: یک زمین والیبال ساحلی در مجموعه آزادی کرمانشاه احداث شده، اما باتوجه به مناسب نبودن ابعاد، ساختار و ماسه آن، زمینه استفاده آن برای سایر رشته‌ها فراهم نیست.

نصرالهی یادآور شد: تعطیلی مسابقات کومیته فرصتی را برای استان‌های همچون کرمانشاه که در کومیته همواره مقام‌آور بوده‌اند، ایجاد کرده تا زمینه رشد و اتقای بخش کاتای خود را در تمامی ابعاد آن فراهم و در این بخش از کاراته نیز موفق باشند.

این دانش‌آموخته دکتری تربیت بدنی، اضافه کرد: در این خصوص به صورت منظم مسابقات آنلاین بخش کاتا در منزل، در استان کرمانشاه برگزار شده و خوشبختانه در بخش رده‌های پایه مدال‌های خوبی نیز کسب شده است و امیدواریم این مهم زمینه‌ساز مدال‌آوری در بخش کاتا باشد.

نصرالهی دامه داد: در اواخر مهرماه سال جاری این مسابقه تحت عنوان جشنواره ورزش‌های ساحلی در شهرستان سنندج و در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و درجه کمربندی زیر قهوه‌ای و قهوه‌ای مشکی برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار