امام‌جمعه موقت قم با اشاره به شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور گفت: تنها راه نجات کشور مقاومت است.
کد خبر: ۹۱۶۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 14 November 2020

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه مجازی نماز جمعه قم، افزود: شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور، وضعیت ویژه‌ای دارد و از دولت تدبیر و امید درخواست می‌کنیم در ماه‌های باقی‌مانده در مسیر حل مشکلات مردم قدم‌های بیشتری بردارد.

وی با اشاره به این که سنگینی تورم و مشکلات اقتصادی برای برخی از اقشار جامعه، کمرشکن و غیرقابل‌تحمل است گفت: باید در مباحث آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در رابطه با حاشیه‌نشینی توجه بیشتری شود.

اعرافی بابیان اینکه فشارهای آمریکا به خاطر پیشرفت‌های روزافزون ایران است، یادآور شد: اگر از آرمان‌های خود دست‌برداریم در سرازیری سقوط قرار خواهیم گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سرانه کتاب‌خوانی در کشور کمتر از یک ساعت می باشد که کاملا نامطلوب است.

اعرافی گفت: قم در حوزه تولید کتب دینی جایگاه اول را در سطح کشور دارد و در برخی شاخه‌های تولید علوم الهی رتبه نخست را در سطح جهانی از آن خودکرده است.

وی همچنین گفت: شناخت معرفت پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار از وظایف مهم امت اسلامی برای قرارگیری در مسیر سعادت است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات الهی و زعامت ائمه اطهار تابعی از آرای مردم و خواسته‌های آنها نیست و یک حق الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: محبت؛ دومین وظیفه امت اسلامی در برابر پیشوایان معصوم است و در باب تولی و تبری روایات و آیات متعددی در مفاهیم دینی به‌کاررفته است.

اعرافی گفت: اگر ساختمان وجودی انسان را بخواهیم تحلیل کنیم بخش مهمی از آن را علاقه‌ها و نفرت‌ها تشکیل داده و نقش این دو در تعالی یا صعود انسان بسیار زیاد است.

امام‌جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران و شهر قم منشأ خیرات و اثرات بسیار زیادی شده است.

وی اضافه کرد: قم با حضور این بانوی بزرگ، کانون علم و اندیشه دینی و اسلامی‌شده است.

اعرافی اظهار داشت: هیچ‌گاه منشأ علم و دانش در قم باوجود فراز و نشیب‌های تاریخی خاموش نشده و در یک صدسال اخیر فصل جدیدی در حوزه‌های علمیه جهان تشیع در این شهر آغازشده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار طلبه حوزوی و ۷۰ هزار دانشجوی مراکز آموزش عالی در شهر قم مشغول تحصیل هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار