مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از 41 میلیارد تومان خسارت به زلزله‌زدگان قطور خوی از طریق بیمه پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 10 November 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عارف خدرلو  امروز ۲۰ آبان‌ماه در نشست مشورتی دهیاران استان ضمن قدردانی از تلاش دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها در بحث مبارزه با کرونا و توسعه و عمران روستایی، اظهار داشت: متأسفانه جامعه روستایی هم‌تراز با جوامع شهری درگیر بیماری کرونا شده است، از این رو انتظار داریم مردم بیش از پیش با مسئولان همکاری کنند.

وی با بیان این که برگزاری تجمعات روستایی هم‌چون برپایی مراسم عروسی و عزا آمار ابتلا و فوت بیماران کرونایی را در این مناطق افزایش داده، خاطر نشان کرد: دهیاران، اعضای شورای اسلامی روستا‌ها و سایر مسئولان از برگزاری چنین تجمعاتی جلوگیری کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی با بیان این که ساخت و ساز‌های غیرمجاز داخل و خارج از محدوده روستا‌ها یکی از دغدغه دهیاری‌ها است، گفت: متأسفانه تبعات ساخت و ساز خارج از محدوده هر از گاهی متوجه دهیاری‌ها است که سبب ایجاد و بروز مشکل برای مدیریت روستایی می‌شود.

وی با بیان این که دهیاری‌ها نیازمند چارت سازمانی، کد اجرایی و حمایت مجلس شورای اسلامی است، یادآور شد: طرح هادی بیش از ۸۰۰ روستا در سطح استان نیازمند بازنگری است که همین موضوع یکی از دلایل ساخت و ساز غیرمجاز در روستا‌ها است.

خدرلو با اشاره به این که ۶ پایگاه فعال آتش‌نشانی در روستا‌های استان فعال هستند، تشریح کرد: ۳۵ پایگاه آتش‌نشانی در سطح روستا‌های آذربایجان غربی ایجاد شده که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای فعال‌سازی هر چه بیشتر این پایگاه‌ها درخواست شده است.

وی با بیان این که استان رتبه نخست ضریب نفوذ بیمه را به خود اختصاص داده، تأکید کرد: با حمایت استاندار آذربایجان غربی ۴۱ میلیارد تومان از طریق بیمه به زلزله‌زدگان قطور خوی پرداخت شد که در آینده به بیش از ۵۷ میلیارد تومان خواهد رسید.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری آذربایجان غربی افزود: در سال جاری برای بیمه هر واحد روستایی هزینه ۷۰۰ هزار ریالی دریافت خواهد شد که در صورت بروز خسارت رقم ۵۰۰ میلیون ریال به هر واحد پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار