امام جمعه یاسوج :
حجت الاسلام حسینی : امسال ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نتوانستیم برگزار کنیم که رکن آن مرگ بر امریکا بود اما مردم امریکا زحمت ۱۳ آبان را کشیدند و خودشان مرگ بر امریکا گفتند و پرچم رژیم استکباری را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۹۱۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 06 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت‌الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۶ آبان سال ۹۹ با اشاره به آیاتی از قرآن و عدم رعایت حرام و حلال دنیا و به فکر زندگی پس از مرگ نبودن برخی انسان‌ها اظهار کرد: سرانجام چنین افراد بی‌تقوا دوزخ است و نتیجه چنین طغیانی جهنمی شدن است و جایگاه کسی که از نافرمانی حق ترسید و جلوی خواهش نفسانی ایستاد و نفس را از هوا پرستی بازداشت بهشت است

امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به حدیثی از امام معصوم اشاره کرد و گفت: بهشت محفوظ برای صبوران و سختی کشیده‌ها است زیرا گنج بدون رنج به دست نمی‌آید و انسان اگر بخواهد در مقابل هوای نفس بایستد احتیاج به صبر و سختی و شکیبایی دارد و باید سختی‌ها را تحمل کند و هر کس بر سختی‌های دنیا صبر کرد و شکیبایی ورزید وارد بهشت می‌شود و جهنم محفوظ برای شهوت‌ها و لذت‌ها و هوای نفسانی است انسان باید به دنبال لذت‌های حلال باشد و اینکه نفس خود را آزاد بگذارد غلط است و انسان را به دوزخ می‌برد.

آیت‌الله حسینی در ادامه با بیان اینکه انسان در مسیر تکامل است و عالم‌های متعددی را طی کرده تا به این عالم برسد تصریح کرد: این دنیا یکی از مراحل تکامل انسان است که باید از آن را عبور کند و برای رسیدن به کمال باید عمل به واجبات و ترک محرمات کند و کمال انسان عبور از مظاهر دنیوی و شیطانی و غیر انسانی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از خطاها از جمله نوشیدن شراب و سایر محرمات دارای لذت دنیوی است افزود: این‌ها ظاهری لذت بخش دارند اما در درون کشنده است و به مانند دام شکارچی می‌ماند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شیطان چنین اعمال زشتی را تزئین می‌کند افزود: امکان ندارد در دنیایی که قانون حاکم بوده و خداوند حاکم است انسان در مخالفت با خدا به آرامش دست پیدا کند.

این خطیب جمعه با بیان اینکه همه کائنات متعلق به خداوند است افزود: شیطان به انسان القا می‌کند که می‌توان با گناه به هر چه می‌خواهد دست یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان با بیان مشکلاتی که در دنیا و آخرت وجود دارد همه رنج‌ها و عذاب های کنونی را در پرتو بی‌تقوایی و بی توجهی به دستورات پروردگار دانست.

وی به انتخابات امروزی امریکا و این که چه کسی در آن جا انتخاب می‌شود پرداخت و گفت: فرقی ندارد و همه از دموکرات و جمهوری‌خواه در طول تاریخ مستکبر بوده و با ما عداوت ورزیده‌اند و ضربه های زیادی به کشور و ملت ما وارد کرده‌اند در ۸ سال جنگ دست‌های پیدا و پنهان آنها را دیدیم.

این استاد حوزه‌های عملیه ادامه داد: خود مسولان امریکا و ترامپ نظام خود را فاسد می‌دانند همان چیزی که ما به آن‌ها می‌گفتیم، خودشان اذعان می‌دارند آن‌هایی که مدعی دموکراسی هستند و ما را متهم به تقلب می‌کردند و با این کلمه فتنه 88 را در کشور ما راه انداختند اکنون فتنه دامنگیر خودشان شده و وضعیت وحشتناکی دارند و در آستانه شورش و انفجار هستند.

وی گفت: امسال ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را نتوانستیم برگزار کنیم که رکن آن مرگ بر امریکا بود اما مردم امریکا زحمت ۱۳ آبان را کشیدند و خودشان مرگ بر امریکا گفتند و پرچم رژیم استکباری را به آتش کشیدند.

آیت‌الله حسینی گفت: آن چه مهم است مقاومت ملت و کشور ما در برابر امریکاست ملت ما مقاومت کردند و شاخ آمریکا را شکستند و دندان این حیوان هار را کشیدند و ابرقدرتی امریکا تمام شد.

وی افزود: ملت ما در گذشته پایداری و صبر کردند و امروز هم همین کار را خواهند کرد و خواهیم دید که در مقابل ایران تسلیم خواهند شد.

انی خطیب جمعه گفت: رونمایی از دستاورد بزرگ و سامانه رگباری موشکی توسط نیروی هوافضا که نمونه در جهان ندارد و برای دشمن رعب‌آور و برای ما قدرت‌آفرین است قدرت بازدارنده به شمار می‌رود در این چند سالی که در برابر استکبار ایستادیم یکی از عوامل باز دارندگی موشک های ما بود که کار خود را انجام می‌داد همین که چنین سلاح کوبنده ای داریم خیلی از فتنه‌ها را خاموش می کرد اگر می‌دانستند که قدرت بازدارندگی نداریم بارها بر ما جنگ تحویل می‌کردند.

وی گفت: در همین جریان حرکت کشتی‌های نفتی ما تهدید می‌کردند اما فهمیدند ایران سلاح‌هایی دارد که قدرت مقابله با آنها را نخواهند داشت و اگر جنگی رخ دهد امریکا شکست مفتضحانه می‌خورد این دستاورد اخیر پیروزی آفرین بود و دیدیم بعد از شهادت سردار اولین ضربات کوبنده انتقامی را با همین موشک‌ها به دست آوردیم.

خطیب جمعه یاسوج ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم کسی جرات نداشت به پایگاه حیاتی آمریکا حمله کند اما با موشک های بالستیک پایگاه‌های آنها را منهدم کردیم امروز بهترین سلاح ها را می سازیم که قدرت برابری با سلاح های قدرت های جهانی دارد و قادر به صادرات سلاح هستیم و نشان می‌دهد که در عرصه‌های دیگر قادریم اعجاب انگیز و بهت‌آور عمل کنیم.

وی گفت: برای خود آن‌ها تعجب انگیز است که چگونه در سایه تحریم به چنین دستاوردهایی دست یافته و الگویی برای سایر کشورها شدیم تا در برابر آمریکا ایستادگی کنند و این دستاوردی مهم برای نظام است.

امام جمعه یاسوج در پایان خطاب به مردم استان گفت: مردم توجه به شرایط سخت و خطرناک کرونایی داشته باشند رعایت دستورات بهداشتی را داشته باشند تجمعات عروسی چه ضرورتی دارد اینکه جمعیتی جمع شود اشتباه بزرگی است در مراسم و محافل ترحیم مشارکت زیاد جان مردم را تهدید می‌کند و جان خودمان را به خطر نیندازیم ضرورتی ندارد در چنین مجالسی حضور پیدا کنیم این ویروس همه سرمایه‌ها را از بین می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار