مدیرکل شیلات گیلان گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار تن انواع ماهی پرورشی و فرآورده های شیلاتی از گیلان به ۲۶ کشور دنیا صادر شده است.
کد خبر: ۹۱۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 31 October 2020

عظیم مدبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تولید بازار محور و توجه به صادرات از مهم‌ترین راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی است، اظهار کرد: در همین راستای با تلاش تولید کنندگان و فعالان حوزه شیلات دو هزار و ۶۵۷ تن انواع ماهیان پرورشی و فرآورده‌های شیلاتی صادر شده است.

وی با بیان اینکه این میزان محصول طی شش ماهه نخست امسال به ۲۶ کشور دنیا صادر شده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی شاهد رشد ۱۳۷ درصدی در صادرات هستیم.

مدیرکل شیلات گیلان ارزش اقتصادی محصولات صادر شده را هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این محصولات شامل ماهیان پرورشی، خاویار پرورشی، شاه میگو (خرچنگ آب شیرین) و کنسرو ماهی تن است.

وی ادامه داد: این محصولات به کشورهای هدف از جمله آلمان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، اسپانیا، سوئد، انگلیس، استرالیا، روسیه، عراق، ژاپن و غیره صادر شده است.

مدبری با تأکید بر اینکه استان گیلان در حوزه شیلات از استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود، گفت: گیلان نقش مهمی در تولید و تأمین پروتئین و امنیت غذایی کشور دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار تن انواع ماهیان پرورشی در این استان تولید می‌شود، افزود: حدود ۱۰ درصد تولید آبزی پروری کشور در استان گیلان انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار