مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۵۸ هزار مورد بازرسی بهداشتی بر اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی در ۶ ماهه نخست سالجاری در استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵ 27 October 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید امید خلیل زاده افزود: نظارت‌های بهداشتی بر واحد‌های تولید، توزیع و عرضه محصولات خام دامی در قالب بازرسی‌های تخصصی روزانه و میدانی، رصد و پایش تمام مراکز مرتبط با فرآورده‌های دامی از جمله برنامه‌هایی می باشد که بطور مستمر توسط اداره کل دامپزشکی استان اجرا می شود.

خلیل زاده گفت: نظارت بهداشتی و پایش فرآورده‌های خام دامی و محصولات دامی از سر مزرعه تا سفره جهت تضمین سلامت زنجیره غذایی با منشأ دام از جمله برنامه‌های مستمر اداره کل دامپزشکی استان می‌باشد که با استفاده از توان کارشناسی و بازرسان دامپزشکی و همچنین بکارگیری روش‌های تشخیص آزمایشگاهی، سیستم‌های رصد و پایش و مانیتورینگ نسبت به این مهم اقدام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا بیش از 58 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در نیمه نخست سالجاری توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی در سطح استان صورت گرفته است.

خلیل زاده تصریح کرد: در خصوص رصد و پایش سلامت فرآورده های خامی دامی تعداد 650 مورد نمونه برداری از محصولات تولیدی انجام گرفته است که طی 6 ماهه نخست سالجاری مقدار 68 تن انواع فرآورده خام دامی به علت غیر بهداشتی بودن ضبط و از چرخه مصرف خارج شده است .

خلیل زاده افزود: با توجه به شرایط کنونی از نظر بیماری کرونا نظارت بر واحدهای تحت پوشش با شدت و توان بیشتری انجام می شود و شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه عرضه فراورده های خام دامی با سامانه ارتباطی 1512 تماس حاصل نمایند تا با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار